Gå til innhold

Homo hykleri

Anbefalte innlegg

Nå vil ofte de som er sterkt mot homofili med basis i religion, også som ofte være sterkt mot de andre synder som du skriver.

Homofile kan selvsagt få barn med en person av det annet kjønn.

Dessverre ikke de jeg kjenner. De bruker bare kristendommen der de finner det passende, mens de ikke bryr seg om egne synder eller å rette opp i de. Men verden er fylt av raringer, så burde ikke være overrasket.

Enig. Ser ingen forskjell i kvaliteten til psykisk og fysisk oppdragelse gjort av homofile foreldre, aleneforeldre og hetrofile foreldre.

Å være dobbelmoralsk er noe alle er. Også homser. Så ser ikke helt argumentet for eller mot noe som helst av prinsipper fordi det er altså noen som er dobbeltmoralske, problemet ditt blir da at det også er mange som ikke er det. Og da er man like langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes religiøse mennesker ofte er irriterende dobbelmoralske.....

Når en kristen sier alt er forbudt,

Eksempel: "Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte" (Matt 5:27)

er det bare for å få frem at du uansett er en synder (siden alt er forbudt), han forventer ikke at du skal kunne holde deg til "alt er forbudt" regelen.

Poenget er bare at du skal innse at du har synd (skyld) som du må gjøre noe med, da dette er hovedproblemet i ditt liv.

Problemet er at de ikke retter opp sine egne liv. De er utro/skiller seg, gifter seg på nytt, har sex før ekteskap, drikker alkohol m.m., uten å selv forandre/forbedre sin egen synd. De bruker bare kristendommens argumentasjon mot homofili fordi de selv deler dets syn.

Ja alle kristne synder, forskjellen er at de fjerner den synden (skylden) de pådrar seg når de synder, for det er skylden (synden) som ødelegger og plager sjelen.

Gi oss i dag vårt daglige brød, og tilgi oss vår skyld,....(Matt 6:12)

Så egentlig kan jeg gå å skyte en fjott jeg ikke liker, og bare be og fjerne all skyld. Og leve like lykkelig etter. Så enkelt da gitt.

Lenke til kommentar

Så egentlig kan jeg gå å skyte en fjott jeg ikke liker, og bare be og fjerne all skyld. Og leve like lykkelig etter. Så enkelt da gitt.

Nei, du må angre over det du har gjort og be om tilgivelse, før du kan kom inn i paradiset, Knut mao. alt annet enn enkelt :)

Lenke til kommentar

Nei, du må angre over det du har gjort og be om tilgivelse, før du kan kom inn i paradiset, Knut mao. alt annet enn enkelt :)

Selvfølgelig kan jeg godt angre og be om tilgivelse. No problem. Og når jeg har gjort det, lever jeg lykkelig som før. :)

Lenke til kommentar

Den store fordelen med kristen tilgivelse er at Gud ikke er på internett. Hvis noen sier at "Jeg syndet, men jeg angret og Gud tilgav meg mine synder", så risikerer han ikke å åpne Facebook dagen etter å finne en kommentar fra Gud som sier "Nei, det gjorde jeg ikke"...

Nå vil man selvsagt kunne invende at den slags løgner vil straffe seg i det lange løp (den dagen man banker på perleporten), men det ser ut som en del kristne bruker Knuts taktikk allikevel, nettopp fordi Gud ikke svarer.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angrer ikke på noe jeg (Vet jeg at jeg kommer til å angre på noe jeg gjør så gjør jeg det ikke, ganske enkelt egentlig...) og hva skal jeg da be om tilgivelse for?

Ikke si adam og eva og guds egen fuckup i den eplehagen er du snill, neimen om jeg tar på meg skylden for det denne dumme guden foretok seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan jeg godt angre og be om tilgivelse. No problem. Og når jeg har gjort det, lever jeg lykkelig som før. :)

Ja, men at det er "no problem" som du sier, finner du ut at det ikke er, den dagen du står der :)

Lenke til kommentar

Ja, men at det er "no problem" som du sier, finner du ut at det ikke er, den dagen du står der :)

Så det SÅ vanskelig å bli en kristen?

Lenke til kommentar

Ja, Knut

Merkelig...i følge en x-kompis var det bare å tro og bekjenne, så var man en kristen. Merkelig hvor mye løgn det er blant kristne folk. Og ikke kom med den at han ikke er ekte kristen osv, for det er han. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, Knut

Merkelig...i følge en x-kompis var det bare å tro og bekjenne, så var man en kristen. Merkelig hvor mye løgn det er blant kristne folk. Og ikke kom med den at han ikke er ekte kristen osv, for det er han. :)

Sorry Knut, du ble nok lurt av en falsk kristen

Jesus Kristus sa "Gå inn gjennom den trange porten! For vid er porten og bred er veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. Ta dere i vare for de falske profetene! De kommer til dere i saueham" (Matt 7:13)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den store fordelen med kristen tilgivelse er at Gud ikke er på internett. Hvis noen sier at "Jeg syndet, men jeg angret og Gud tilgav meg mine synder", så risikerer han ikke å åpne Facebook dagen etter å finne en kommentar fra Gud som sier "Nei, det gjorde jeg ikke"...

Nå vil man selvsagt kunne invende at den slags løgner vil straffe seg i det lange løp (den dagen man banker på perleporten), men det ser ut som en del kristne bruker Knuts taktikk allikevel, nettopp fordi Gud ikke svarer.

Gud er nok på internett, Geir :) og uten oppriktig anger tilgis ikke slike grove synder som det Knut snakker om.

Lenke til kommentar

Ja, Knut

Jesus Kristus sa "Gå inn gjennom den trange porten! For vid er porten og bred er veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. Ta dere i vare for de falske profetene! De kommer til dere i saueham" (Matt 7:13)

Helt feil. Han har vært kristen i hvertfall 30 år, er leder for diverse menigheter, har gitt ut 2-3 CD'er med kristne sanger, holder møter osv... Så er ikke HAN kristen, er ingen det.

Ser du..det blir for enkelt å kalle andre kristne falske, fordi de ikke mener det samme som deg. Ser du tegninga? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, Knut

Helt feil. Han har vært kristen i hvertfall 30 år, er leder for diverse menigheter, har gitt ut 2-3 CD'er med kristne sanger, holder møter osv... Så er ikke HAN kristen, er ingen det.

Ser du..det blir for enkelt å kalle andre kristne falske, fordi de ikke mener det samme som deg. Ser du tegninga? :)

Eh, ikke mener det samme som Jesus Kristus, Knut det var han som sa "trang er den port og smal er den vei" så det er ikke så lett som denne x-kompisen din sier :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, Knut

Eh, ikke mener det samme som Jesus Kristus, Knut det var han som sa "trang er den port og smal er den vei" så det er ikke så lett som denne x-kompisen din sier :)

Det er det jeg sier...løgn fra ende til annen. :)

Lenke til kommentar

Gud er nok på internett, Geir :)

Det vet nok du bedre enn meg, som strengt tatt ikke tror han er noe sted. Poenget mitt er vel at jeg har tilgode å se ham svare noen der. (Han har derimot mange som føler seg kallet til å svare for ham.)

Vel, Gud snakker gjennom Jesus Kristus, som igjen snakker gjennom de kristne, som bruker internett :)

Eksempel: "Jeg er verdens lys" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...