Gå til innhold

Homo hykleri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom GT ikke anerkjennes, enten pga at NT har tatt over, GT er jødenes produkt etc etc, hvorfor er det ingen som har problemer med at De Ti Bud stammer fra Mosebøkene i GT?

Dette har blitt poengtert tidligere i tråden, men glatt oversett.

Jødedommens ti bud er erstattet med kjærlighets budet i kristendommen, phydeaux RWS bare bløffer når han later som om jødedommens regler gjelder for de kristne, han vet at det ikke er slik.

Lenke til kommentar

Jødedommens ti bud er erstattet med kjærlighets budet i kristendommen, phydeaux RWS bare bløffer når han later som om jødedommens regler gjelder for de kristne, han vet at det ikke er slik.

Og du vet fordømt godt at bl.a. skapelsesberetningen +++ fra GT i aller høyeste grad er relevant for de kristne, og ikke bare jødene. Likevel, så hopper du over den biten hver eneste gang det blir et tema og fortsetter å påstå løgnen om at GT bare tilhører jødedommen.

Tror ikke du skal anklage noen for å bløffe, IHS. Det er stein i glasshus for din del.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

...De pasientene jeg jobbet med ville gjerne være med i din "gladkristne" tilstand og de jobbet hardt for å komme i den, men det ble liksom aldri noe av det. Jesus uteble og kom aldri med sin vidunder-medisin....

Nei, Jesus Kristus kommer til alle i en eller annen form, det er bare de som virkelig tar i mot ham som blir helbredet.

Lenke til kommentar

Nei, Jesus Kristus kommer til alle i en eller annen form, det er bare de som virkelig tar i mot ham som blir helbredet.

Så... fortell meg hva de gjorde feil? Du verken var der eller vet noe om dem, men du vet tydeligvis hva som ble gjort galt.

Kom med dine forkynnelser og dine sannheter bygget på absolutt ingenting.

Lenke til kommentar

Så... fortell meg hva de gjorde feil? Du verken var der eller vet noe om dem, men du vet tydeligvis hva som ble gjort galt.

Kom med dine forkynnelser og dine sannheter bygget på absolutt ingenting.

Kan det muligens være det at de hørte på deg ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kan det muligens være det at de hørte på deg ?

Nei, de hørte på slike som deg. Det er uetisk og ikke tillat å blande seg inn i noens tro i jobbsammenheng, IHS, så det ble ikke gjort. Kok opp en bedre bortforklaring.

De tok i følge deg ikke "virkelig imot ham". Forklar gjerne hva de gjorde galt. Du kan jo uttale deg på vegne av mennesker du aldri har møtt, så peis på.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Det er problemet med å gå på audition hos Jesus, man får ingen tilbakemelding på hva man gjorde feil. Blir man ikke godtatt så hører man ingen verdens ting... :ermm:

Geir :)

Jesus Kristus har på forhånd sagt nok, det er ikke noe mer å tilføye, Geir

"jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag" (Joh 12:47 )

Lenke til kommentar

Hvis mennesket var en perfekt skapning, så kanskje. Men det er vi ikke. Vi er ikke feilfrie, vi gjør feil. Og hvis vi ikke skjønner hva vi gjør feil, så hjelper det lite at vi oppriktig tror at tar imot hans ord.

Han har med all mulig tydelighet sagt "Jeg elsker deg" det er virkelig ikke noe mer å si, Geir

Lenke til kommentar

Nei, det gjorde de ikke.

Nei, du vet jo best. Jeg vet jo ingenting om dette i forhold til deg. Jeg bare gikk på jobb HVER dag fra mandag til fredag og fulgte hele prosessen, men du bare VET best og kommer med påstander. Du eier ikke skamvett, mann.

Stakkars deg, IHS. Ditt behov for, og forsøk på, å konstruere virkeligheten etter eget behov er bare sørgelig. Er du ikke lei av å diktere hva andre du aldri har møtt mener, føler, gjør, synes etc slik at du kan få beholde din virkelighetsoppfatning og ditt bastante livssyn?

Jeg har ikke mer å tilføye. Du trekker sannheter ut av løse lufta, slik du alltid har gjort.

Du er og blir uærlig...

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du vet jo best. Jeg vet jo ingenting om dette i forhold til deg...

Stakkars deg, IHS. Ditt behov for, og forsøk på, å konstruere virkeligheten etter eget behov er bare sørgelig. Er du ikke lei av å diktere hva andre du aldri har møtt mener, føler, gjør, synes etc slik at du kan få beholde din virkelighetsoppfatning og ditt bastante livssyn?

Jeg har ikke mer å tilføye. Du trekker sannheter ut av løse lufta, slik du alltid har gjort.

Du er og blir uærlig...

Årsaken til at du og andre ikke opplever denne kjærligheten, er den skylden du bærer på, LiamH

Lenke til kommentar

Årsaken til at du og andre ikke opplever denne kjærligheten, er den skylden du bærer på, LiamH

Dette dreier seg ikke om meg, så ditt forsøk på å manipulere diskusjonen i en annen retning er bare patetisk.

Hva disse andre menneskene gjorde vet jeg bedre enn deg. Du aner faktisk ikke hva du snakker om, men likevel holder du på. Du pålegger mennesker du aldri har møtt egenskaper og handlinger etter eget behov. Uærlig, som vanlig.

De gjorde som "du" forlanger og mer til, men ingenting skjedde. Deal with it! Din påstand og lovnad om Jesus holder ikke vann. Den stemmer bare ikke med virkeligheten. Du klarer ikke å prate det bort, IHS. Beklager.

Alle kristne ville vært lykkelige og alle som tok i mot Jesus ville blitt helbredet hvis det du påstår skal stemme. Det er derimot en ren løgn og så ukorrekt som du får det til. Det krever faktisk en enorm naivitet og kunnskapsløshet å påstå det du gjør.

Aksepter følgende:

1. Alle kristne er ikke lykkelige mennesker uten ubehagelige følelser.

2. Du kan ikke snakke på vegne av mennesker du ikke har møtt.

3. Din "løsning" på psykiske problemer har vært med på å få folk til å ta livet av seg.

4. Kognitiv terapi har bevist bedre suksess-rate enn bønn, nattverd, gudstjenester etc.

5. Du bruker uærlige metoder for å forsvare din tro. Det tar fra den all troverdighet.

6. Det å tro på noe betyr ikke at man har fått det bevist som en sannhet. Derfor kalles det tro. Alle kristne går ikke rundt og vet at deres livssyn stemmer.

Jeg har ikke mer å tilføye...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Dersom GT ikke anerkjennes, enten pga at NT har tatt over, GT er jødenes produkt etc etc, hvorfor er det ingen som har problemer med at De Ti Bud stammer fra Mosebøkene i GT?

Dette har blitt poengtert tidligere i tråden, men glatt oversett.

Jupp--

Uten GT's eventyr om skapelse så ville det ikke vært noen synd, un syn så bortfaller hele jesusen... Hva skulle han frelse da?

Hvis alle er guds barn, hv skal vi da med jesus?

Ser også BirgerCAC har vært ute og sagt sitt. "Selvfølgelig skal de ikke ha sex!". Nei, selvfølgelig skal ikke to mennesker som elsker hverandre ha sex..... Det ville jo vært for mye og er for mye for "kjærlighets" evangeliet kristendom, eller hva`?

Tenk om slike kunne begunne sitt hat i noe annet enn ignorant bronsealder søppel... Tenk om de innså hvor grusomme og lite tolerante de er... Og her er vel hele feilen med å støtte seg på gamle påstander og dogmer, fo religiøse dogmer og påstander driter i virkeligheten, de driter i følelser, de driter i mennesker, ja alt som har med våre liv å gjøre, det er kun denne imaginære guden som gjelder og hans liksom følelser, hvor sinnsvake de enn måtte være... Hvor hatefullt og intolerant dette mot andre menneker har liksom ingen betydning for rabiate kristne tydeligvis....

Jesus må være jævlig stolt av dere!!! Tipper at han hadde gnidd seg i hendene om han hadde vært i live... Pføy for en gjeng selvgode drittsekker slike kristne er som ikke innehar en tøddel av hverken forståelse eller følelser for andre mennesker enn dere selv der dere priser dere lykkelige over å ikke ha blitt født med homofile tendenser... Men dette er vel også kristne "verdier" går jeg ut i fra... Du vet, disse verdiene vi må ta vare på, det er jo en god tradisjon å hate mennesker pga seksuell legning... i de kretsene disse kravler i...

Lenke til kommentar

Som jeg har dokumentert tidligere i tråden (i den grad bibelen kan sies å være dokumentasjon på noe som helst), så sa selveste Jesus at det gamle testamentet ikke skulle ignoreres.

Mener du der han sier til de som leser det gamle testamentet "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv." (Joh 5:39)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Han har med all mulig tydelighet sagt "Jeg elsker deg" det er virkelig ikke noe mer å si, Geir

Fra hans side kanskje, men hvordan vet man da om man "virkelig tar i mot ham"? Hvis person A og person B begge søker Jesus, og tilsynelatende tar imot ham på samme måte, men bare A blir helbredet, hvordan kan du si at "Jesus på forhånd har sagt nok"? Det må jo være noe B ikke har fått med seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...