Gå til innhold

Homo hykleri

Anbefalte innlegg

Fortsett å fortell deg selv det. For mange vil det sikkert stemme og fungere som et utmerket placebo.

Som sagt utallige ganger før, og som du har fått kilder på flere ganger, så viser undersøkelser at religiøses, inkludert kristne, sliter mer psykisk enn de uten religiøs tro. Jeg har også jobbet med mange kristne pasienter som har slitt enormt psykisk, selv etter nattverd og all annen svada-ritualer.

Din påstand faller derfor på sin egen urimelighet. Beklager.

Hvis du som "kristen" ikke er av den oppfatning at Jesus Kristus døde for din skyld, døde for å ta bort din skyld, døde for å ta på seg din skyld, opplever du selvsagt ikke noen forandring i det vanskelige følelseslivet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du som "kristen" ikke er av den oppfatning at Jesus Kristus døde for din skyld, døde for å ta bort din skyld, døde for å ta på seg din skyld, opplever du selvsagt ikke noen forandring i det vanskelige følelseslivet.

Som jeg sa, så får nok mange hjelp av denne placeboen, men langt fra alle. Jeg har vært borti en del svært så religiøse psykisk syke mennesker som aldri ser ut til å få det bedre til tross for sin sterke gudstro og sin hengivenhet til Jesus og Gud.

Din påstand holder ikke vann, IHS. La det gå. Det eneste du kan prøve å vinne tilbake poeng på er å benekte at disse menneskene da ikke kan være "ekte kristne" og den bortforklaringen begynner også å bli svært oppbrukt.

Jeg kan garantere at mange av dem var mer fundamentalistisk enn deg og mer opptatt av å underkaste seg/tilbe/berømme Gud/Jesus enn du noen gang har vist deg å være i nærheten av. De tok også nattverd og ba bønner i det uendelige for å få en ende på sin lidelse.

Likevel ble de ikke bedre... Merkelig. :roll:

Aksepter at din påstand ikke henger på greip med virkeligheten. Selv om det funket for deg og ga deg den mentale næringen du trengte, så betyr ikke det at det gjelder for alle andre. Jeg alene har sett utallige kaste bort tiden sin på din elendige løsning og et par tok livet sitt til slutt, rett og slett fordi Gud ikke hørte på dem. Det er bare tragisk!

Kognitiv terapi derimot har jeg sett har hjulpet mange, mens din metode forblir fortsatt totalt uten resultat til dags dato i de psykiatriske avdelingene jeg har jobbet. Beklager.

La dette ligge, IHS. Du kommer ingen vei med meg i forhold til dette. Jeg har sett alt for mye virkelighet som regelrett motsier og avviser din påstand som en sannhet overhodet.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg sa, så får nok mange hjelp av denne placeboen, men langt fra alle. ....din metode forblir fortsatt totalt uten resultat til dags dato i de psykiatriske avdelingene jeg har jobbet....

Jesus Kristus er ingen "placebo" hans korsfestelse er et historisk faktum, hvorvidt dette hjelper akkurat deg, styrer du selv, du må først vedkjenne deg din skyld og så "se" for deg at Jesus Kristus tar straffen du har fortjent. Denne behandlingen finner ikke sted på psykiatriske avdelinger, men i verdens kirker, LiamH

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus er ingen "placebo" hans korsfestelse er et historisk faktum, hvorvidt dette hjelper akkurat deg, styrer du selv, du må først vedkjenne deg din skyld og så "se" for deg at Jesus Kristus tar straffen du har fortjent. Denne behandlingen finner ikke sted på psykiatriske avdelinger, men i verdens kirker, LiamH

Du bare nekter å ta innover deg det faktum at dette ikke har en særlig stor troverdighet og at alt for mange som har prøvd din "metode" faktisk ikke får noe hjelp av den. Mangelen på resultat har, som sagt, også fått et par stykker jeg kjente til gjennom jobben til å ta livet av seg, ene og alene fordi de følte seg uten håp og samtidig avvist av din Gud.

Som jeg sa, de tok nattverd og var derfor i kirken for å få hjelp, men til ingen nytte.

Bare det at man må "styre selv hvorvidt dette hjelper akkurat deg", at man "må først vedkjenne seg sin skyld og så "se" for seg at Jesus Kristus tar straffen du har fortjent" illustrerer bare ytterligere at dette dreier seg mer om placebo enn noe annet.

Du leker med livet til psykisk syke folk med å spre dette som en sannhet og som en løsning på folks problemer. Det provoserer meg noe grenseløst at du kan sitte der i din selektive uvitenhet og påta deg en slik rolle.

Påstå gjerne at det funket for deg, men å spre dette som en global løsning, og samtidig avvise dokumentert effektiv kognitiv terapi som behandlingsform, er forbi grotesk. I tillegg tar du fra folk deres rett til å være "ekte kristne" når det, etter all forventning, ikke fungerer for dem å ta nattverd og alle andre former for religiøse ritualer for å bli frisk.

Du eier ikke skamvett i mine øyne.

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du bare nekter å ta innover deg det faktum at dette ikke har en særlig stor troverdighet og at alt for mange som har prøvd din "metode" faktisk ikke får noe hjelp av den. Mangelen på resultat har, som sagt, også fått et par stykker jeg kjente til gjennom jobben til å ta livet av seg, ene og alene fordi de følte seg uten håp og samtidig avvist av din Gud.

Som jeg sa, de tok nattverd og var derfor i kirken for å få hjelp, men til ingen nytte.

Bare det at man må "styre selv hvorvidt dette hjelper akkurat deg", at man "må først vedkjenne seg sin skyld og så "se" for seg at Jesus Kristus tar straffen du har fortjent" illustrerer bare ytterligere at dette dreier seg mer om placebo enn noe annet.

Du leker med livet til psykisk syke folk med å spre dette som en sannhet og som en løsning på folks problemer. Det provoserer meg noe grenseløst at du kan sitte der i din selektive uvitenhet og påta deg en slik rolle.

Påstå gjerne at det funket for deg, men å spre dette som en global løsning, og samtidig avvise dokumentert effektiv kognitiv terapi som behandlingsform, er forbi grotesk. I tillegg tar du fra folk deres rett til å være "ekte kristne" når det, etter all forventning, ikke fungerer for dem å ta nattverd og alle andre former for religiøse ritualer for å bli frisk.

Du eier ikke skamvett i mine øyne.

Amen.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Verdidebatt kjørte nettopp en lignende type tråd for de interesserte:

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat14/thread11464431/#post_11464431

Har ikke hatt tid til å lese gjennom hele debatten, men satser på at man fikk låne denne ypperlige teksten, forfattet av en personlig favoritt. Takk for tipset, og det kaller jeg god trådstart også :)

I Vårt Land fredag 10. januar trykket vi Karsten Isachsens innlegg «Tørk ikke tårer uten hansker». Det var en noe forkortet utgave av en tale han holdt tirsdag 7. januar på en samling på Bardøla hotell i regi av KRIK. Siden Isachsens selv ikke har noen mulighet til å følge opp nettdebatt, har vi avtalt med ham å trykke innlegget i min profil. Isachsen er prest, forfatter og foredragsholder.

Her følger innlegget:

Isachsen: Tørk aldri tårer uten hansker

De siste ukene har vi sett TV-serien Tørk aldri tårer uten hansker, av Jonas Gardell. Den er fantastisk godt laget og ytterst seriøs.

Den skildrer det homoseksuelle ungdomsmiljøet i Stockholm rundt 1980, da pesten kom. I løpet av få år tok HIV/AIDS hundrevis av unge liv blant homoseksuelle 18-20-åringer i Stockholm sentrum. Det fantes ingen medisiner. Fikk du HIV, fikk du AIDS. Og fikk du AIDS, så døde du, etter få måneder eller innen to meget smertefulle år.

De fikk sopp i munnen, og kunne ikke svelge. De lå på isolat på sykehus, og kunne ikke berøres verken av sykepleiere eller sine kjære – uten hansker.

Begravelse. Den ene hovedpersonen Rasmus reiser 19 år gammel fra et lite sted i Värmland til Stockholm. Etter å ha forstilt seg i 19 år, kaster han seg inn i homoseksualitetens gleder og blir raskt smittet og dermed døende. Han finner sitt livs kjæreste i Benjamin, som har forlatt Jehovas Vitner for å være den han er. En sympatisk, sjarmerende, homoseksuell ung mann.

Foreldrene bryter enhver forbindelse med Benjamin når han forteller om sitt valg. En sterk scene i filmen er når foreldrene til slutt kommer på besøk. De spiser og drikker kaffe, samtalen går trått. Plutselig skjønner Benjamin.

«Dere har med roser og kake. Er jeg nå tilstede i min egen begravning?» Faren mumler tilbake: «Ja, det er vel så, det.»

Så gir de hverandre en klem, og forteller at de elsker hverandre.

Men foreldrene bryter der og da enhver kontakt med sin sønn. Den aller sterkeste replikken i filmen kommer da fra Benjamin med lav stemme:

«Men jag är jo inte ond.»

«Nei,» sier moren. «Du är inte ond.»

Så lukkes entrédøren. Gutten faller gråtende sammen. Han ser aldri mer sine foreldre.

Synd og diagnose. På 60-, 70- og 80-tallet var det ingen tvil. Homofili var synd. Og en psykiatrisk diagnose. Homoseksualitet var kriminalisert.

I 50- og 60-årene fantes det mange kristne homofile. Mange fant et genialt gjemmested – de giftet seg. De fikk gjerne minst fire barn. De fleste homofile klarer å gjennomføre fire samleier. Når de giftet seg var de utenfor mistanke, og med en viss barneflokk var de helt utenfor mistanke.

Jeg er i stand til å si navnet på minst 10 menn i mine foreldres generasjon som var gifte, kristne, homofile menn. De levde et liv i forstillelse. De som betalte den høyeste prisen for dette var uten tvil kona og barna. For en kvinne å leve med en homofil, kristen mann og føde barn og lage et hjem i 40 år må ha vært et fryktelig liv, fordi fasaden var falsk.

Svarte ja. Midt på 70-tallet begynte Kim Friele for alvor sin kamp for anerkjennelse og menneskeverd for en utsatt gruppe. Det ble arrangert en solidaritetsgudstjeneste for homofile i Oslo. Jeg ble spurt om å tale ved den første solidaritetsgudstjenesten for homofile. Overalt fra kirkelig hold fikk beskjed om ikke å gjøre det, fordi jeg da ville akseptere homofili. Men jeg svarte ja, og uten å nøle. Jeg er prinsipielt villig til å stille opp for en hvilken som helst gruppe mennesker og holde gudstjeneste.

Men jeg gruet meg. Hvordan vil det være å stå ovenfor disse stygge, belastede menneskene med sine onde blikk? Men i kirken satt en gruppe helt vanlige mennesker som var kommet for å høre Guds ord. Dagsrevyen møtte opp og intervjuet meg på direkten. Så sterkt var det den gangen.

Mistet. Jeg visste at den kvelden mistet jeg for resten av livet minst halvparten av den norske kirkes prekestoler. 40 år senere kan jeg konstatere at jeg fra da av aldri ble spurt om å være taler i Misjonssambandet, Misjonsselskapet, Indremisjonen, Frikirken, Skolelaget eller knapt nok i KFUM hvor jeg selv vokste opp.

Mange kirker og menighetsråd strøk meg. Men jeg har levd godt med den halvparten jeg fikk beholde. Og jeg har min integritet som prest i behold. Jeg har aldri sagt noe fra en norsk prekestol som ikke hadde passet like godt også fra de prekestolene som ble stengt.

Den brede opinion har skiftet syn på homofili. Dette er ikke et spørsmål om synd. Det er et spørsmål om hvordan vi forholder oss til en gruppe mennesker som er annerledes. Men de har likevel sitt fulle menneskeverd, og må få leve sitt liv på sine egne premisser.

Hvit elg. I Tørk aldri tårer uten hansker er det en scene hvor Rasmus’ familie plutselig får øye på en hvit elg. «Dette er noe en ser bare én gang i livet,» sier faren til Rasmus. De er fulle av beundring.

Gardell formidler i samme øyeblikk at de homofile er menneskehetens hvite elger. De er annerledes, men skal snarere beundres enn foraktes.

Jeg har selv møtt en hvit elg. For 30 år siden skulle jeg besøke den eldste gården i Skurdalen og hilse på Aslak som var blitt en gammel mann. Ved tjernet inntil gårdshusene sto det fem fullvoksne elger. En var kritthvit.

Jeg fortalte Aslak hva jeg hadde sett. «Har du navn på den hvite elgen?» spurte jeg.

«Alle kjenner ho Blæsa. Ho har holdt til her i fem-seks år», sa Aslak

«Hvordan har Blæsa overlevd høstjakta?» spurte jeg.

«Nei, er du på styr?», sa Aslak. «Det er da ingen som skyt ho Blæsa.»

Løftet opp. Det er fantastisk at et vilt dyr i skogen har navn og løftes opp i ære, gis immunitet og liv. Det er nøyaktig det motsatte av hva kirken har gjort med de homoseksuelle.

Men nå har hele befolkningen snudd, både i Norge og Sverige. Overalt hvor jeg ferdes ønsker man å gi dem tilbake det kirken har tatt fra dem – menneskeverd og likeverd.

Mannen i gata har registrert at det eneste kirken er opptatt av er å berge sitt eget selvbilde hvor de homofile ikke har noen naturlig plass. Mange noterer seg kirkens kulde og selvgodhet og vender kirken ryggen, kanskje for godt.

Ikke skam. Vi behøver ikke en selvgod, selvrettferdig, rettroende, iskald, formell regelkirke. Vi behøver en kirke som er preget av Jesus.

Jeg har i alle år hatt som et hovedbudskap til unge, både heterofile og homofile: Du skal ikke skamme deg over at du er et menneske. Og du skal ikke skamme deg over at du er det mennesket du er.

Kirken har begått større synder mot de homofile enn de homofile noen gang har begått mot kirken. Og var det en ting Jesus skydde mer enn noe annet, så var det alle forsøk på å lage første- og annensortering av mennesker. Men her har kirken ledet an gjennom alle tider. En slik kirke vil ikke folk lenger ha.

Vunnet. I løpet av kort tid har innbyggerne i Norge truffet en ny beslutning. Mennesker som er født med homofil legning skal ikke lenger nedvurderes og foraktes. De skal få leve sammen hvis de ønsker det, på en åpen og ryddig måte.

Situasjonen er nå plutselig mye mer alvorlig for kirken enn for de homofile. De homofile er berget, de har vunnet kampen. Kirken har tapt. Og mest alvorlig av alt, den har tapt folkets kjærlighet.

De homoseksuelle kan fra nå av være seg selv, de behøver ikke å forandre seg. Men kirken må nå forandre seg, hvis den i fortsettelsen på nytt vil være seg selv: En forlengelse av Jesu ord og gjerning.

Vi har sagt «skam dere» altfor lenge til altfor mange mennesker på altfor tynt grunnlag. Jesus sa det motsatte av det Den norske kirke sier. Han sa: «Kom til meg, alle dere som strever og bærer på tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile.»

Han sa ikke jeg vil gi dere kjeft. Han sa jeg vil gi dere hvile.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt tid til å lese gjennom hele debatten, men satser på at man fikk låne denne ypperlige teksten, forfattet av en personlig favoritt. Takk for tipset, og det kaller jeg god trådstart også :)

:)

En del bastante meninger ellers i den debattråden også, men synes f.eks. Jonas Stava argumenterer rimelig godt for et mer konservativt kristent ståsted, selv om jeg kanskje personlig dreier mer mot Karsten Isachsen. Vanskelig spørsmål som kanskje avhenger av om vi finner svar på om homofil legning er naturlig eller ikke.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Du bare nekter å ta innover deg det faktum at dette ikke har en særlig stor troverdighet og at alt for mange som har prøvd din "metode" faktisk ikke får noe hjelp av den. Mangelen på resultat har, .....

To milliarder kristne sier noe annet LiamH, dem har Jesus Kristus hjulpet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kjære deg da IHS - vi vet vel begge to at det er ikke sånn at alle får det samme ut av filosofiene og religionene ..

Jeg ser daglig på diverse forumer, at det er ikke sånn at man kan si: Jeg er buddhist, og dermed er nirvana nådd - det må en voldsom anstrengelse til, og de som er så heldige å få det til, skal ikke si at: pytt, det er ingen sak, du får det sikkert til .. Fordi det vet vi ingenting om, og er å narre dem. Man kan bare støtte og oppmuntre

Dessuten vet du nok at den du sier dette til, blir sannsynligvis bare enda mer irritert på deg - så det er ingen som vinner noe på den måten

Lenke til kommentar

..Du leker med livet til psykisk syke folk med å spre dette som en sannhet og som en løsning på folks problemer. Det provoserer meg noe grenseløst at du kan sitte der i din selektive uvitenhet og påta deg en slik rolle.

Påstå gjerne at det funket for deg, men å spre dette som en global løsning, .....

Jesus Kristus helbreder globalt, han døde for hele verden, dette er noe alle vet :)

Lenke til kommentar

Kjære deg da IHS - vi vet vel begge to at det er ikke sånn at alle får det samme ut av filosofiene og religionene ..

Jeg ser daglig på diverse forumer, at det er ikke sånn at man kan si: Jeg er buddhist, og dermed er nirvana nådd - det må en voldsom anstrengelse til, og de som er så heldige å få det til, skal ikke si at: pytt, det er ingen sak, du får det sikkert til .. Fordi det vet vi ingenting om, og er å narre dem. Man kan bare støtte og oppmuntre

Dessuten vet du nok at den du sier dette til, blir sannsynligvis bare enda mer irritert på deg - så det er ingen som vinner noe på den måten

Når følelser diskuteres blir det ofte følelsesmessige reaksjoner, Vanvittige sky :)

Det opprinelige målet var å skape en følelsesmessig reaksjon i hele verden, med en på følgende følelsesmessig omveltning :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er sagt, men Jesus Kristus oppfylte Moseloven ved sin død på korset. En høyere lov gjelder nå, som han forkynte. Øye for øye, tann for tann praktiseres ikke lenger. Israelittene skulle få denne høyere lov da Moses først gikk opp på fjellet, men imens begynte de å tilbe avguder. De fikk derfor en lavere lov, Moseloven, som handler mye om fysiske handlinger. De var ikke klare for noe mer.

En må også vite at det finnes to typer død, en fysisk og en åndelig. Hvis en person synder grovt mot Guds bud vil personen åndelig dø. Kan også ses på som avstand fra Gud. Med den høyere lov er det ingen som fysisk straffes av Guds kirke, slik som under Moseloven.

Lenke til kommentar

Du vet ikke en dritt om hva 2 milliarder mennesker føler og opplever hver dag, så dropp den stormannsgale profet-rollen din og kutt ut dine vrangforestillinger om at du kan snakke på vegne av en så stor mengde mennesker.

Det er å være kristen er ikke synonymt med å være lykkelig eller fri for ubehag. Det å tro på noe betyr heller ikke at man har fått det bekreftet som en sannhet. Tror du det, så lever du i en drømmeverden. Du har gang på gang vist at du enten gjør det eller så driver du ren trolling.

Jesus Kristus helbreder globalt, han døde for hele verden, dette er noe alle vet :)

Jesus, Gud, bønn, nattverd etc. har til dags dato ikke vist seg å ha en spesielt god suksess-rate. Dette er noe alle burde vite. Din gladkristne og fundamentalistiske tilstand er ikke representativ for resten av verden. Det er mange av dere, men det er utrolig mange kristne som sliter mentalt, faktisk flere religiøse enn ikke-religiøse. Dette er bevist med mange undersøkelser.

Du ser derimot ikke ut til å ville forholde deg til den realiteten. Du regelrett benekter den så totalt og er så lite villig til å bruke fornuften din at du fremstår fullstendig hjernevasket forbi enhver evne til å håndtere virkeligheten.

Ei er heller din "Jesus-tilstand" spesielt troverdig når man ser hvilke uærlige metoder du må ty til her inne i diskusjons-øyemed for å være representant for den.

Jeg blir ikke irritert over at IHS snakker for seg eller kommer med personlige meninger. Jeg blir oppgitt over at han sitter i sin uvitenhet og pålegger milliarder av mennesker han aldri har møtt egenskaper og opplevelser han åpenlyst ikke vet noe om. Det regelrett løgn og uærlighet uten et snev av skamvett tilstede. I en seriøs diskusjon ville slike påstander blitt slettet av en moderator, ene og alene på basis av sin egen urimelighet.

Det som provoserer meg noe helt vanvittig er at han berører en del av min historie som ansatt innenfor psykiatrien der den type mentalitet han presenterer faktisk var med og tok livet av folk. Likevel sitter han der med sine "smileys" og sin totale uvitenhet, og legger frem helt ukorrekte påstander om en del av virkeligheten han åpenlyst ikke har, eller vil ha, kunnskap om.

På toppen av dette undergraver han realiteter og en side av livet som for mange er et helvete å leve i, spesielt nettopp fordi de er kristne, men ingen Gud kommer å redder dem. De selvskader seg, tar livene sine, ruser seg, lever i konstant angst, ber på sine knær, leser krampeaktig i Bibelen, deltar på nattverder og gudstjenester etc., men alt de opplever er avvisning fra sin "herre" som liksom skulle elske dem over alt på jord.

Dess mer slike "predikanter" som IHS får herje fritt, dess høyere kan forventingene bli for dem som sliter. Skuffelsen og nederlaget blir også deretter når "frelsen" uteblir og fallhøyden samtidig blir høyere.

Det som virkelig provoserer meg og som oppriktig bekymrer meg er at hvis de feile menneskene leser alt tullet han skriver her inne, så vil ytterlig flere kunne falle under samme skjebne som de mest tragiske skjebnene jeg har jobbet med. Jeg kaller det tull fordi det legges frem som en absolutt sannhet enda både jeg og de fleste oppegående mennesker vet at det han skriver er ren løgn i det større bildet.

Likevel kan desperate mennesker som sliter la seg rive med i ren desperasjon og dermed oppsøke denne type "religiøs behandling" fremfor å få ordentlig hjelp i form av f.eks. kognitiv terapi. Hjelpe meg hvis denne karen forviller seg inn på "helse"-delen av forumet og får kontakt med de mest desperate menneskene der inne. Han kan virkelig komme i posisjon til å gjøre stor skade med sine forkynnelser og sine tomme løfter.

Og for hva? Jo, for at IHS skal kunne sitte på et forum og "fiske" etter flere tilhengere til sin religion slik at han kan fortsette sin, i mine øyne, forvridde gladkristne tilstand med egen egosentrisk vinning som motiv.

Jeg blir kvalm!

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du vet ikke en dritt om hva 2 milliarder mennesker føler og opplever hver dag, så dropp den stormannsgale profet-rollen din og kutt ut dine vrangforestillinger om at du kan snakke på vegne av en så stor mengde mennesker....

Jo da, verdens kristne føler seg elsket av Jesus Kristus, som har tatt deres skyld på seg, de er ikke lengre i dette "helvete" du snakker om :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jo da, verdens kristne føler seg elsket av Jesus Kristus, som har tatt deres skyld på seg, LiamH :)

Jeg gjentar:

Kutt ut dine vrangforestillinger om at du kan snakke på vegne av en så stor mengde mennesker. Det er å være kristen er ikke synonymt med å være lykkelig eller fri for ubehag. Det å tro på noe betyr heller ikke at man har fått det bekreftet som en sannhet. Tror du det, så lever du i en drømmeverden. Du har gang på gang vist at du enten gjør det eller så driver du ren trolling.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kutt ut dine vrangforestillinger om at du kan snakke på vegne av en så stor mengde mennesker. Det er å være kristen er ikke synonymt med å være lykkelig eller fri for ubehag. Det å tro på noe betyr heller ikke at man har fått det bekreftet som en sannhet. Tror du det, så lever du i en drømmeverden....

Den verden de kristne har kommet inn i etter at de har blitt helbredet av Jesus Kristus er ikke en "drømmeverden" LiamH at du med dine "pasienter" vil være utenfor i "helvete" er helt greit.

Lenke til kommentar

Den verden de kristne har kommet inn i etter at de har blitt helbredet av Jesus Kristus er ikke en "drømmeverden" LiamH at du med dine "pasienter" vil være utenfor i "helvete" er helt greit.

Jeg snakker ikke om de kristnes drømmeverden. Jeg snakker om DIN drømmeverden.

Utover dette, så har jeg ikke noe mer å tilføye enn det som jeg allerede har skrevet.

De pasientene jeg jobbet med ville gjerne være med i din "gladkristne" tilstand og de jobbet hardt for å komme i den, men det ble liksom aldri noe av det. Jesus uteble og kom aldri med sin vidunder-medisin. To stykker endte derfor til slutt sitt liv. Stikk i strid med de løfter og sannheter du tapetserer dette forumet med.

Men det er vel som du sier, de hadde vel ikke "rett innstilling" og det er hele poenget for at en placebo skal virke. Man må tro på den og det gjør du i aller høyeste grad. Alvorlige depresjoner og angstlidelser derimot krever litt mer substans for å bli behandlet, og det var vel derfor det gikk som det gikk.

Hadde de bare brukt energien sin på en mer hensiktsmessig måte og de tomme løftene om sus og dus i Jesus-land ikke var blitt servert på forhånd, så hadde de kanskje levd i dag...?

Ha det litt i bakhodet neste gang du spyr ut dine påstander om evig lykke og mirakler. Det er svært få som faktisk ser noe til det når de trenger det som mest. Har man da forventninger om det etter lovnader fra hobby-predikanter, så er det når disse ikke innfris at det virkelig blir et helvete for mange som sliter.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

En ting som forundrer meg med kristne som er i mot homofili er hykleriet de utviser. Når de blir spurt om hvorfor de er i mot så sier de som regel at de er i mot at to homofile har sex, og at det er helt OK at de homofile lever sammen og elsker hverandre og slikt, med det som står i bibelen er da

Hvis det er noen som sier dette så er de liberale kristne. Skjønner selv ikke at noen kan si noe slikt. SÅklart skal ikke homofile ha sex, og heller ikke leve sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...