Gå til innhold

Reiseforsikring og fratjålet bagasje

Vrinsk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nettopp en tur med en guttegjeng i London da bagasjen min ble frastjålet mens vi ventet på t-banen. Greia er det at jeg har en helårsreiseforsikring som skal dekke tap, og har ikke meldt tyveriet enda. Men i forsikringsvilkårene mine står det at tyveriet må straks anmeldes til det lokale politiet.

Problemet vårt var at jeg verken visste hvor politihuset var, og at vi var på vei til flyplassen. Hadde dermed ikke tid heller.

Jeg hadde både lommebok med penger,mobil, pass og biletter på meg - så heldigvis gikk det greit sånn sett. Men bagasjen min inneholdt kamera, laptop og en del tøy. Jeg vil anslå at verdien på alt som ble stjålet mellom 7-8000kr, og da underdriver jeg egentlig!

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Hei!

Jeg var nettopp en tur med en guttegjeng i London da bagasjen min ble frastjålet mens vi ventet på t-banen. Greia er det at jeg har en helårsreiseforsikring som skal dekke tap, og har ikke meldt tyveriet enda. Men i forsikringsvilkårene mine står det at tyveriet må straks anmeldes til det lokale politiet.

Problemet vårt var at jeg verken visste hvor politihuset var, og at vi var på vei til flyplassen. Hadde dermed ikke tid heller.

Jeg hadde både lommebok med penger,mobil, pass og biletter på meg - så heldigvis gikk det greit sånn sett. Men bagasjen min inneholdt kamera, laptop og en del tøy. Jeg vil anslå at verdien på alt som ble stjålet mellom 7-8000kr, og da underdriver jeg egentlig!

What to do?

Ring til politiet i London?

Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å sperre sim-kortet på mobiltelefonen din og eventuelle bankkort som lå i lommeboken. Det andre du må gjøre er å kontakte forsikringsselskapet. De blir kanskje å be deg om å anmelde saken til politiet i Norge.

Overtrøtt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...