Motorkid Skrevet 15. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2014 Hei Tenkt å bytte ut de gamle headsettene, budsjett: 1500 - de MÅ ha bra bass - over øret design - hører på dubstep, osv. - skal brukes til iphone og pc. - trenger de beste til budsjettet. Takk for svar? Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Beyerdynamic Custom One Pro Disse treffer veldig bra for dine kriterier, har ikke testet disse selv, men de har nokså gode reviewer rundt omkring. Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Se til at du får de med 16ohm om det skulle vært flere modeller. Om ikke så kommer du til å trenge en liten forsterker om du ender på alt over 32ohm. Bruker det gjerne for å få fram de dypeste tonene ved 32ohm selv. iPhonen drar ikke headsett på 32ohm+ veldig bra, etter min mening! Lenke til kommentar
Motorkid Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Hva tenker dere om dette da? http://www.komplett.no/mad-catz-freq7-headset-mat-black/778017#!tab:reviews Blir å bruke det til gaming også. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Se til at du får de med 16ohm om det skulle vært flere modeller. Om ikke så kommer du til å trenge en liten forsterker om du ender på alt over 32ohm. Bruker det gjerne for å få fram de dypeste tonene ved 32ohm selv. iPhonen drar ikke headsett på 32ohm+ veldig bra, etter min mening! Dette er jo bare tull. iPhone 5 har for eksempel en output impedance på 3,27 ohm, noe som gjør at hodetelefoner med 16 ohm vil være direkte uegnet. Om du får bedre bass med en forsterker er det mest sannsynlig fordi den har lavere output impedance ikke på grunn av at den gir mer effekt. Ellers er det ikke bare motstanden som avgjør hvor tungdrevne hodetelefoner er. En må se på sensitiviteten, for så å se om avspilleren klarer å gi nødvendig effekt (ved aktuelle motstand) for å kunne oppnå ønsket volum. Hva tenker dere om dette da? http://www.komplett.no/mad-catz-freq7-headset-mat-black/778017#!tab:reviews Blir å bruke det til gaming også. Om du er interessert i god lyd så styr unna. Ikke er de veldig egnet til portabelt bruk heller. Endret 16. januar 2014 av Sentenza Lenke til kommentar
Motorkid Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Dette er jo bare tull. iPhone 5 har for eksempel en output impedance på 3,27 ohm, noe som gjør at hodetelefoner med 16 ohm vil være direkte uegnet. Om du får bedre bass med en forsterker er det mest sannsynlig fordi den har lavere output impedance ikke på grunn av at den gir mer effekt. Ellers er det ikke bare motstanden som avgjør hvor tungdrevne hodetelefoner er. En må se på sensitiviteten, for så å se om avspilleren klarer å gi nødvendig effekt (ved aktuelle motstand) for å kunne oppnå ønsket volum. Om du er interessert i god lyd så styr unna. Ikke er de veldig egnet til portabelt bruk heller. Hva anbefaler du da? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Dt770 eller Custom One Pro. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Åpne eller lukkede? Vil stor størrelse være et problem? Må du ha mikrofon på, eller kan en bordmikrofon eller clip on være aktuelt? Lenke til kommentar
Motorkid Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Åpne eller lukkede? Vil stor størrelse være et problem? Må du ha mikrofon på, eller kan en bordmikrofon eller clip on være aktuelt?- lukkede.- ikke forr store. - det må være en jeg kan ta av når jeg skal høre på musikk osv. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Tja, sier fortsatt DT770 eller Custom One Pro jeg da, med en clip on mic fra zalman elns. Men, nå har jeg ingen erfaring med AKG eller Sennheiser kan være noe der som passer bedre. Det svarer sikkert Sentenza på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå