Gå til innhold

[Løst] Første gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har bestemt meg for å kjøpe min første gaming pc, og har lite peiling på hva jeg bør se etter. Jeg har tenkt på å kjøpe PCen på http://komplett.no siden jeg kan konfigurere PCen der selv, etter pris og slikt, men hvis noen har andre forslag til nettbutikker er det bare å si ifra :) Jeg må også ha med PC skjerm. Akkurat nå spiller jeg nesten bare Minecraft, men hadde vært greit om PCen passet til litt mer "krevende" spill. Jeg har dessverre ett ganske lite budsjett på maks 7000 kr. Jeg kan ikke bygge pcer så pcen må være ferdigbygd. Jeg har mus og tastatur så jeg trenger ikke det. Hadde vært veldig takknemlig hvis noen hadde noen forslag på PCer jeg burde vurdere. På forhånd takk :)

Endret av kaiovehaa4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikke lage 2 tråder om samme sak :)

Nei, det var bare at jeg var smart nok til å lese "les dette før du poster" tråden etter at jeg postet denne. Tenkte derfor at jeg trengte bedre tråd navn og mer utfyldende info. Skjønner nå at jeg ikke hadde tregt å lage en ny. ;)

Lenke til kommentar

Denne må du bygge selv. Du får mere for pengene, og du lærer mye underveis. Det er ikke vanskeligere enn å bygge et middels Lego-sett.

Jeg er litt skeptisk til å bygge selv, siden jeg fort kan gjøre noe feil da. Vil helst ha ferdigbygget pc, selv om det blir litt dyrere.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å sette sammen en PC - de forskjellige delene passer bare et sted. CPU passer kun et sted, RAM et sted og GPU et sted. Å få Komplett til å bygge PC-en for deg er dyrt og vil gjøre et innhugg i budsjettet ditt. Det følger monteringsanvisning med komponentene og massevis av guider på nett, i tillegg kan man jo spørre en venn om hjelp. Ikkeno' problem! Og husk - etter den første PC-en følger den andre og den tredje, og du må bygge selv etter hvert uansett..

Lenke til kommentar

da er det bare å kjøre på med de pakkene fra Komplett. de er helt greie prismessig og så slipper du å sette de sammen selv.

strekk deg noen kroner og kjøp denne:

http://www.komplett.no/komplett-gamer-pack-intel-edition/10825#!tab:extra

så kan du heller kjøpe en vanlig harddisk på et senere budsjett.

Har sett på den, men vil helst gjøre noen endringer. Passer alle delene jeg kan velge når jeg konfigurerer sammen? Bare lurer siden det hadde vært veldig dumt hvis jeg kjøpte en PC der delene ikke fungerte sammen...

Lenke til kommentar

må nevnes at jeg er enig med BALT3 i hans påstander. det er Lego å sette sammen en maskin nå og så får du med deg en masse nyttig læring samt at det er billigere. så din frykt for å gjøre feil er nok ubegrunnet.

om det skulle bli noe feil så tror jeg mye kan rettes ved å sette ramm-brikkene skikkelig på plass ;o)

om du velger Komplett sitt oppsett, så skal alle delene i konfiguratoren passe overens med hverandre.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å sette sammen en PC - de forskjellige delene passer bare et sted. CPU passer kun et sted, RAM et sted og GPU et sted. Å få Komplett til å bygge PC-en for deg er dyrt og vil gjøre et innhugg i budsjettet ditt. Det følger monteringsanvisning med komponentene og massevis av guider på nett, i tillegg kan man jo spørre en venn om hjelp. Ikkeno' problem! Og husk - etter den første PC-en følger den andre og den tredje, og du må bygge selv etter hvert uansett..

Nja, hvis jeg bygger selv har jeg ingen garanti. Hvis jeg setter noe feil og maskinen blir ødelagt står jeg uten pc igjen... Mens hvis komplett bygger pcen har jeg iallefall garanti på at den virker ;)

Endret av kaiovehaa4
Lenke til kommentar

må nevnes at jeg er enig med BALT3 i hans påstander. det er Lego å sette sammen en maskin nå og så får du med deg en masse nyttig læring samt at det er billigere. så din frykt for å gjøre feil er nok ubegrunnet.

om det skulle bli noe feil så tror jeg mye kan rettes ved å sette ramm-brikkene skikkelig på plass ;o)

om du velger Komplett sitt oppsett, så skal alle delene i konfiguratoren passe overens med hverandre.

Ja, så og si alle sier at jeg burde bygge selv. Skal tenke over det. Takk for hjelpen uansett :D

Lenke til kommentar

Nja, hvis jeg bygger selv har jeg ingen garanti. Hvis jeg setter noe feil og maskinen blir ødelagt står jeg uten pc igjen... Mens hvis komplett bygger pcen har jeg iallefall garanti på at den virker ;)

Du har fortsatt garanti og reklamasjon på hver enkelt komponent. Men det er ditt ansvar å feilsøke, for så å sende inn den enkeltkomponenten som ikke virker. Dette er som regel enkelt, spesielt hvis du søker hjelp her på forumet.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt garanti og reklamasjon på hver enkelt komponent. Men det er ditt ansvar å feilsøke, for så å sende inn den enkeltkomponenten som ikke virker. Dette er som regel enkelt, spesielt hvis du søker hjelp her på forumet.

Ok, jeg skal tenke over det med å bygge egen pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...