MathiasOslo Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Hva er "værsegod" og "regningen" på fransk. Jeg stoler ikke helt på google translate, så jeg lurte på om noen kunne svart så fort som mulig Endret 15. januar 2014 av MathiasOslo Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Værsegod-- De rienRegningen-- l'addition (På restaurant) Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Værsegod-- De rien Regningen-- l'addition (På restaurant) Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Dette blir en bump - men jeg vil gjerne forsikre meg (og evt andre) om hva som er korrekt: Har jeg rett når jeg mener at "de rien" er det man svarer på "Merci (beaucoup)" på - mens man vil bruke noe annet hvis man f.eks har satt på bordet og skal si "Værsågod (, det er servert)" ? Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Dette blir en bump - men jeg vil gjerne forsikre meg (og evt andre) om hva som er korrekt: Har jeg rett når jeg mener at "de rien" er det man svarer på "Merci (beaucoup)" på - mens man vil bruke noe annet hvis man f.eks har satt på bordet og skal si "Værsågod (, det er servert)" ? Ja "de rien" når man skal svare på "merci", når man sier "Værsågod (, det er servert)" kan man gjerne si "voila". ". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå