frankdal Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hei, Kjøpte meg nettopp en Asus RT-AC68U ruter fordi jeg har lest at den nye standarder 802.11ac skal være så bra. I tillegg har jeg kjøpt meg en stuepc som støtter 802.11ac. Ruteren står i etasjen rett over denne stuepcen. Min Laptop er koblet med kabel i ruteren via en 1000mbit Switch. Kablet nett har jeg 1Gbit. Det trådløse signalet på stuepc er maks. Likevel oppnår jeg ca bare 5mb/s når jeg overfører filer mellom Laptop og StuePC. Hvorfor det, trodde det skulle gå mye fortere. Når jeg satt opp ruter måtte jeg legge inn SSID på 2 net, 2.4 Ghz og 5 Ghz. StuePC er koblet til 2.4Ghz. Er det noe feil når jeg kun oppnår 5mb/s i filoverføring? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 AC går på 5GHz båndet...................................................................... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Vær også obs på bits og bytes. 1B(ytes) = 8b(its). På datamaskinen vil du måle hastigheten i filstørrelse som bytes, mens på trådløslinken vil man bruke bits. Dine 5MB(ytes) vil derfor tilsvare 40Mbit overføringshastighet. Lenke til kommentar
frankdal Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 5Ghz var alt som skulle til...! Lenke til kommentar
Magulv Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 5Ghz var alt som skulle til...! Hvor mye kom du opp i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå