TST Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Dark Chronicle er oppfølgeren til Dark Cloud, ett av de første eventyrspillene til PlayStation 2. Ved første øyekast er det vanskelig å forstå at dette faktisk er oppfølgeren til et spill fra PlayStation 2s barndom. Mye har skjedd bak døren til Level 5, og det er bra. Så bra at de kanskje har levert oss ett av årets beste spill. Kanskje til og med et av de beste eventyrspillene noen gang. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=2715 Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bedre enn zelda?? Virker mere som et plagiat, dark cloud var en elendig etterligning av n64 zelda spillene, og dette ligner vertfall i følge screenshottene på en kopi av Wind Waker.. Men for all del spillet kan være bra likevell, men overdriver dere ikke med å gi dette bedre karakterer enn zelda?? Lenke til kommentar
TST Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 overdriver dere ikke med å gi dette bedre karakterer enn zelda?? Bedre karakter en Zelda? Zelda fikk sekser, og dette fikk sekser. Vel fortjent! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Dette får mer skryt enn zelda, en kopi er aldri bedre enn orginalen, men av prinsipp mener jeg at et plagiat aldri skal hedres like mye som orginalen, som er det innovative.. Men spillet kan være kjempe fint, men her snakkes det i lange taler om årets spill, tidenes rollespill osv.. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvorfor, hvorfor, HVORFOR stakk eksen av med PS2 og Dark Cloud?! Får jo spasmer av å lese dette her! Dark Cloud var evig genialt, og hvis dette er enda bedre...?! Trenger ikke svar på det første spørsmålet, det var retorisk. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvorfor, hvorfor, HVORFOR stakk eksen av med PS2 og Dark Cloud?! Får jo spasmer av å lese dette her! Dark Cloud var evig genialt, og hvis dette er enda bedre...?! Trenger ikke svar på det første spørsmålet, det var retorisk. Gir du eksen ps2en din, gi henne hus, bil og møbler, spillemaskiner og pcer er laget av menn for menn.. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Dette får mer skryt enn zelda, en kopi er aldri bedre enn orginalen, men av prinsipp mener jeg at et plagiat aldri skal hedres like mye som orginalen, som er det innovative.. Men spillet kan være kjempe fint, men her snakkes det i lange taler om årets spill, tidenes rollespill osv.. Selvfølgelig vil det være noe spesielt med originaler når det gjelder spillkonsept, men jeg er helt uenig i at ikke kopier kan være bedre. Selvfølgelig kan en kopi klare å lære av originalens feil og mangler, samtidig som den bringer nye elementer til bords? For meg virker det ikke som om Dark Chronicle er mer kopi av "originalen" enn at de deler en del spillmekanikk og sjangerkjennetegn. Vil du si at f.eks. Red Alert aldri kunne bli bedre enn originalen, Dune 2? Spillene deler jo like mye som Dark Chronicle deler med Zelda? (...) spillemaskiner og pcer er laget av menn for menn.. Jeg fniser i barten og håper det var en spøk. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg fniser i barten og håper det var en spøk. joda var en spøk :smile: Men man skal ikke gi fra seg ps2en da.. Dessuten likte jeg dune2 kjempe godt Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Gir du eksen ps2en din, gi henne hus, bil og møbler, spillemaskiner og pcer er laget av menn for menn.. Err... PS2'en var, for ordens skyld, hennes, og det er ifølge mitt livssyn rett og rimelig at folk skal få ta ting de har kjøpt til seg selv med seg, hvor enn de drar. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 oioi! jeg må kjøpe dette! noen som har lyst til å gi meg 600kr? send meg priv så sender jeg kontonummer asap! Lenke til kommentar
Smog125 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 600kr :o jeg kjøpe det for bare 499kr....dette er kult spill som jeg noen kanhar spilt. Jeg synes det at grafikken var litt rar på førsten når jeg begynte å spille det. Det så ut som det hva en tegneserie. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja, ble selv veldig skeptisk når jeg så de skulle gjøre det med cellshading, men det ble jo ganske så tøft, da:) Lenke til kommentar
falut Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hmmm... har aldri vært så intresert i sånne spill, men det så tøfft ut.... tror jeg skal invistere i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg