Gå til innhold

Hvilken sykkel bør jeg velge ?

lnep

Anbefalte innlegg

Jeg er en relativ nybegynner på sykling; begynte vår/sommer i 2013. Nå har jeg syklet endel i vinter med en terrengsykkel jeg har hatt en god del år og ønsker å bytte ut. Den vil i hovedsak bli brukt til å sykle på veien og kanskje i marka på grusvei. Den vil også bli brukt på vinteren. Men siden det er en jungel der ute, trenger jeg hjelp til å finne ut hvilken og hva slags sykkel jeg bør velge....

På forhånd, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vei og grusvei tyder på helstiv sykkel (I.e. uten dempegaffel) ihvertafall med mindre vi snakker grov grusvei i stor fart.

Vinterbruk indikerer gjerne bruk av litt større dekk (Men er kanskje ikke nødvendig om du for det meste kjører pent ryddede veier)

I.h.t til dette vil jeg anbefale deg å se etter en helstiv 29er eller hybrid. Kanskje CX hvis du heller vil ha bukkestyre, men i likhet med hybriden blir det da mindre dekklaring.

Mitt første tips er en stiv 29er som diamant photon eller surly ogre (Men det er mange flere av de, hør med lokale butikker hva de måtte ha så kan du kanskje finne noe rimelig)

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...