Tullballj Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Noen som vet om jeg kan bruke g3 feller som passer opp til 2 meter lange ski på ski som er 180cm? De er jo for lange, men om det går an å brette de opp bak eller noe? Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg vil fraråde deg å kjøpe for lange feller. Jeg har sett flere som har bretta fellene opp bak på fjellski og brukt gaffateip for å holde det på plass, men dette er veldig tungvindt og funker enda dårligere telemark/rando-ski, siden fellene til den type ski har et feste i begge ender som holder fellene på plass. (Fjellskifeller har bare feste foran). Feste bak på fellene har mange hakk for å kunne passe til ulike skilengder, men 20 cm forskjell blir i meste laget. Når jeg søkte opp på nettet så det ut til at det var 10 cm per størrelse (189-199 cm), jeg fant fram mine egne G3-feller, kanskje et par tre cm mer enn det, men det vil uansett ikke passe dine ski. Ang. det andre spørsmålet ditt (i den andre tråden), feller er dyrt, men de trenger ikke koste 2000. Det billigste jeg fant var på XXL der de koster 1400 (Det står Dynafit, men det må være en feil, Dynafit lager bare custom-feller som passer til skia dems). Ellers ligger prisen på rundt 1800 for G3-feller. Andre steder jeg så er: Fjellsport, Oslo Sportslager og Sportsnett. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Takk for svar. Kjøpte g3 feller til 1200kr. De var litt lange så kuttet de på lengden. Har ikke feste bak nå, men ser ut som det holder greit med god fellelim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå