Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er forbruket på bilen din?


Anbefalte innlegg

2003 Passat 1.9TDi (130) med automat, gått 170 000km. Ikke tatt service på automatkassen etter hva jeg kjenner til.

 

Til/fra jobb (10km, lite traffikk) - ca 7.6l/100km

Gjennomsnittet ihht kjørekomputer totalt (minst 6 mnd) - 8.6l/100km

Via Milage app: 8.99l/100km (7 fyllinger)

 

 

2008 Polo 1.4TDi manuell, 75 000km

Via milage app: 6.31l/100km (7, fyllinger. Kun brukt til korte turer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chevrolet Tahoe LT 6,5 TD, 186 hk. På sommeren bruker den cirka 1,4 liter på normal kjøring. På vinteren cirka 2 liter på mila ved normal kjøring. Er det riktig kaldt og med litt last eller tilhenger går det nok en del mer. :)

 

Rettelse. Kjørte 590 km i går med full bil, hestehenger og 500 kg hest i hengeren i mellom -17 og -31 kuldegrader. Når jeg fylte tanken tidligere i dag, viste det seg at den hadde brukt 1,85 l på mila på den turen. Overraskende lite. :D

Endret av M.H
Lenke til kommentar

Ford Scorpio Cosworth '97 (2,9l NA V6 24v auto) stv.
Normal langkjør: (antatt) 0,8l/mil
Langkjør: (snitthast. 87km/t, Trondheim-Elverum) 0,98l/mil

Bykjør: (antatt) 1,5l/mil

Reell bruk (antatt) 1,8l/mil

Greit, når den kostern "ingenting" i innkjøp, nesten ingenting i vedlikehold, så får drivstofforbruket være det det er. Jeg får mye bensin for det folk med nye biler får i verdiforringelse per år.

Edit: 207hk, 2-sone klima, oppvarmet frontrute osv.

Endret av Leo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2001 Saab 9-3 2,0 Turbo (150 hk/bensin/manuell):

 

Bykjøring: ~1 liter på mila

Langkjøring: ~0,7 liter på mila

 

Min kombinasjonskjøring: 0,85 liter på mila.

 

Alle tall etter kjørecomputeren, som erfaringsmessig viser seg å være ganske nøyaktig.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

2001 Saab 9-3 2,0 Turbo (150 hk/bensin/manuell):

 

Bykjøring: ~1 liter på mila

Langkjøring: ~0,7 liter på mila

 

Min kombinasjonskjøring: 0,85 liter på mila.

 

Alle tall etter kjørecomputeren, som erfaringsmessig viser seg å være ganske nøyaktig.

En kompis har 210 hk-utgaven av din bil og han greide faktisk å få den ned på såvidt under 0,6 på langkjøring, dog hadde han 6 gir noe din kanskje ikke har. Egentlig skulle man ikke tro at så spreke og gamle biler kunne få så lavt forbruk, men det virker som om besparelsene i drivstoff på nye biler er endel lavere enn hva produsentene skal ha det til på tross av alle mulige slags sparetiltak som start\stopp, regen via dynamo ved bremsning, elektrisk servostyring, girskiftindikator, lettrullende dekk osv.

Lenke til kommentar

2003 Ford Transit Connect 1,8 TDI 90 hk:

Langkjøring 0,55 l/m, blandet 0,65 l/m

 

1984 Land Rover 110 3,5 V8 med to forgassere:

Lang kjøring 1,2 l/m, blandet 1,4 l/m

 

2006 Land Rover Defender 2,5 td5:

Langkjøring 0,8 l/m, blandet 0,85 l/m

 

Denne sistnevnte er en av de få bilene som faktisk bruker mindre drivstoff enn det fabrikken hevder. http://tablet.dagbladet.no/2014/01/21/tema/bil/autofil/aller/motor/31397034/

Lenke til kommentar

Jeg har fem gir - med sjettegiret tror jeg at jeg skulle kommet langt ned på 0,6-tallet jeg også. Personlig beste er 0,65. I hele forrige uke kjørte jeg en Opel Mokka, med 1,4-liters turbobensin på 140 hester. Forbruk på 80% langkjøring og 20% bykjøring var 0,85. Ikke imponert.

Det var stusselige greier! Greide å få en Astra 1.4i fra 99 ned i 0,53 fra Tr.h til Oslo med tung last, så det går tydeligvis gal veg for opel...

Lenke til kommentar

Vi var to mann med bagasje nok for tre dager på hotell - ikke stort med andre ord. Nå har riktignok Mokkaen firehjulstrekk, men den var ikke særlig aktiv all den tid vi kjørte på motorveien. Syns for øvrig bilen var for lavt giret. Selv i sjettegir lå vi på alt for høyt turtall i motorveihastighet (>120 km/t)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...