Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har kunnskap om hjertet?

Party4life

Anbefalte innlegg

Vært dårlig 1 år. Startet med at jeg gikk en stund og hadde vondt i ryggen og føte meg sliten da jeg ble plutselig svimmel på jobb. kjekket på legevakt,alt ok. utviklet seg en puls og til tiden veldig høy, som regel over 100. Har mye hjertebank som gjør så vondt, får anfall av rask puls og hjertebank. Har brystsmerter, vondt i ryggen, får vondt i skjeven og iller i venstre arm så jeg nesten får lyst til å gråte. Utenom dette føler jeg meg helt utslitt, mye kvalm og svimmel, og får noe problem med pusten innimellom. Tok en ulralyd og arb ekg for 1 år siden som bar ok, en kardiologen reagerte på over 100 i hvilepuls. fastlegen sier jeg har angst, gikk til dps som ikke hjalp en dritt. Blit mye legevakt besøk pga tilstanden mi(ekger har vært normale men hadde st-depresjoner et parr ganger, på obs hadde jeg variable troponin verdier en stund)n og innlagt på Ullevål 2 ganger( ene gangen trodde de at jeg hadde bettennelse i hjerteposen) men får svaret, du har ikke noe her å gjøre dra til dps, psykisk. dra til dps som ikke gir meg en dritt, like dårlig fordet. både legevakt og Volvat mener det feiler meg noe og har høy puls registrert flere ganger uten at jeg ligger der med angst osv, sitter halvdau mens det blir tatt. Gikk med mycoplasma og kyssesyken en lang stund som jeg fant ut på privat legesenter, fikk ordnet meg antibiotika etter mange måneder på 10 dager, hjalp litt men ble dårlig igjen som jeg er hele iden.

Har lett litt rundt selv om bettennelse på hjertet som i myokarditt er noe jeg har nevnt uten å bli hørt. besvimt 3 ganger på 1 år, sist så nevne jeg sykdomshistorien min til en lege(tidligere kardiolog) på Bærum legevakt, MYOKARDITT sa han, men ta det opp med dine allerede opprettede kontakter på Ullevål. Iforhold til ekg så har jeg :

pq 130ms, qrs 94, grenseverdi vvh, litt høye st avganger i v2 og v3. ingen tegn til eschemi. Har altså et litt stort hjertet som har utviklet seg uten at legevakta i oslo bryr seg. ikke fastlegen heller, ringte hjerteavdelig på Ullevål, de sa jeg skulle ta det med fatlegen, legevakt eller 113. Men nå er det slik at legevakta bryr seg ikke hvis det ikke er akutt, 113 har jeg ringt flere ganger før da jeg har fått hjertbank anfall så de bare kjører meg til legevakta. Fastlegen min sier bare angst,alle kan dø. mens jeg føler meg er s sjuk t jeg ikke om jeg overever til neste dag. leser jeg artikkler på nett om myokarditten så er tegn, unge menn med brystsmter, hjertebank, besvimelser, st økning evt st depreresjoner, gjennomgått infeksjoner?. voksende hjerte... så da sitter jeg her da.... drit dårlig men veit ikke hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...