Svenn1 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Heisann.Det har seg slik at jeg og noen gutter skal kjøpe en Russebil nå på fredag som er eu-godkjent ut Mai 2014, og som står uten skilter. Vi får den meget billig ettersom bilen ikke starter nå (Chevrolet) mest sannsynlig glødeplugger/dynamoen som er røket. Det jeg lurer på, er det noen vitsen for oss å fylle ut salgsmelding nå ettersom vi ikke kommer til å ta i bruk bilen før om 2-3 måneder? Om jeg møter selger, og skriver under både kontrakt og salgsmelding for å så deretter levere inn salgsmelding. Hva skjer da? Må jeg betale noen form for årsavgifter/ omregistreringsavgift? Får jeg vognkortet? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Omregistrering må du vel betale, men såvidt jeg vet skal det ikke løpe noen andre avgifter så lenge bilen ikke har skilt. Solgte for en stund tilbake en bil som ikke var EU-godkjent, regner med jeg hadde hørt noe fra kjøper dersom han fikk uforutsette avgifter. Så ja, det er likegreit å fylle inn og levere salgsmelding nå. Endret 15. januar 2014 av The Stig Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Takk for rask respons, da tror jeg nok at vi skal få ordnet dette . Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Omregistrering skal først betales ved påskilting. Du bør undersøke om skiltene er frivillig innlevert, slik at dere vet den ikke er avskiltet pga begjæring (det medfører påskiltingsgebyr hvis de er tatt pga begjæring!) Og omregistrering skal ALLTID ordnes i det man kjøper bilen, ikke senere.. Om man så velger å ikke ha skilter på den er det grei skuring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå