Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

En medelev på skolen truer meg med vold og politianmeldelse...

mekanikern

Anbefalte innlegg

Har kommet borti en veldig dum og teit sak. Så en medelev på skolen min truer meg med bøter og slikt, siden han mener jeg "kastet" yoghurten min på jakken hans. Det som skjedde var at jeg sto helt alene og spiste yoghurten min... Plutselig så kommer han bakfra og hopper på meg. "Lol jeg bare kødda!" Yoghurten havner overalt på klærne mine, og det ender opp med at jeg kaster yoghurten min på han. Jeg sier "jeg bare kødda jeg og" Han ble jævlig sint, og jeg begynte å løpe. Han løp etter meg og sa at han skulle knekke nakken min og drepe meg osv osv. Han løp etter meg mens han kastet ting på meg...Usikker på hva det var :p

Uansett, så er saken slik at han truer meg med vold, bøter og anmeldelse til politiet. Jeg kjenner moren hans... Moren hans anmelder og går til rettsak uansett hva det gjelder. Hva tror dere? Er det min feil, eller hans?

Jeg vet at dette er en relativt dum sak, men det er ikke noe som kan ordnes med en klem. Han bruker med glede vold for å løse ting...

Endret av HuskerIkke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er neppe noen politisak. Ta det opp med noen voksne du stoler på. Jeg har vært borti lignende ting (for mange år siden) og da løste det seg ved at jeg snakket med mamma, som snakket med en rådgiver på skolen, som innkalte til møte med dem det gjaldt.

Lenke til kommentar

Dette er en sak for skoleledelsen og/eller konfliktrådet (elevmekling kan være et alternativ hvis skolen har det). Konsentrer deg om trusler om vold og framtiden. Få orden på det, og drit i yoghurten.

Uansett hva moren hans måtte mene, så er ikke dette USA. Politiet vil garantert henlegge en eventuell anmeldelse, bøter er uaktuelt, og med det hendelsesforølpet du beskriver vil hun ikke ha sjangs i en sivil rettssak.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen må jo ha sett at du var full av youghurt også? Det letteste du kan gjøre, er å håndtere det på "riktig" måte. Da får du flest støttespillere. Ta det opp med lærerne. De kjenner dere godt, og situasjonen høres veldig plausibel ut. Om han fortsetter å lage problemer, eller true deg, sier du bare i fra. Si at du ikke er interessert i at han skal få lov til å holde på sånn. Si ifra til foreldrene dine samtidig som du snakker med skolen. Be foreldrene dine om å ikke kontakte den andre personen, eller foreldre. La skolen ta styring. Dersom de ikke gjør noe, kan dere ta andre steg.

Få dine foreldre til å kontakte foreldrene til den andre gutten, og si at drapstrusler og annet vås, må slutte. Jeg kan love deg at ingen, i hele verden, gidder å anmelde noen som søler youghurt på noen andre. Man vasker det bort med en våt fille. Om moren til denne fyren anmelder, og går til rettsak, kan du bare glede deg. Hun kommer til å bli ledd ut, og er pliktig til å betale saksomkostninger, du har ingen ting å bekymre deg for.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er neppe noen politisak. Ta det opp med noen voksne du stoler på. Jeg har vært borti lignende ting (for mange år siden) og da løste det seg ved at jeg snakket med mamma, som snakket med en rådgiver på skolen, som innkalte til møte med dem det gjaldt.

Beste svaret hittil! Skal ta det opp med moren min.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å i det hele tatt komme i konfliktrådet over en så patetisk sak.

Han "kompis" din høres ut som en tilbakestående sjimpanse.

Er du med på leken må du tåle steken kan du si til han.

Selv om kasting av Yoghurt er en fillesak så er ikke trusler om vold det. Særlig ikke hvis de er alvorlig ment, og det er sannsynlig at de blir gjennomført (noe TS sier at det er - og enn så lenge er det alt vi har å gå ut fra).

Uansett, så er saken slik at han truer meg med vold (...).

(...)

Han bruker med glede vold for å løse ting...

Da er din anbefaling å provosere han med å svare flåsete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...