Gå til innhold

Forslag til disk brukt som PVR på TV

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny TV med PVR-mulighet. Denne krever at jeg kobler til en ekstern disk via USB.

Jeg har en 3.5" Lacie 1TB disk men denne "bråker" fælt når den står på.

Jeg har fått tips om at 2.5" disker bråker mindre enn 3.5". Utfordringer er at TV'en ikke kan gi strøm via USB så jeg trenger en disk med egen strømforsyning. Den rimeligste 2.5" med ekstern strømadapter på prisjakt.no koster nesten 900,- (http://www.prisjakt.no/product.php?p=202599) og er på kun 250GB.

Er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan løse dette? Trenger nødvendigvis ikke mer enn 250GB men hadde ikke tenkt å bruke 900,- på det heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Du kan skaffe deg en USB hub med ekstra power : http://www.ebay.com/itm/USB-Hub-7-Port-Travel-Hub-USB-2-0-High-Speed-Belkin-Black-with-Power-Adapter-/221328006902

- Bruke en usb y kabel og bruke en usb lader til å forsyne power: http://www.amazon.com/Apricorn-Power-Adapter-Cable-AUSB-Y/dp/B000JIOHDE

- Bruke en stillegående 3.5" ekstern disk med power

- Finne en strømgjerrig 2.5" disk (SSD/ raskt minnekort) som lar seg drive av det lille du får av strøm fra TV USB'en

Lenke til kommentar

Jeg satt min gamle intel SSD X25 80GB G2 i et 2.5" usb kabinett.

Den er pvr drive og timeshift på samsung smart soveroms tven.

Funker fett .

Ikke noe ekstra power utenom usb porten til tven.

Den slår seg av når tven slås av eller når ikke ibruk.

Helt støyfritt.

Et 2.5" usb kabinett med en permittert laptop hdd hadde vært 2'dre valg .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Timeshift og opptak deler samme disk plass etter hva jeg har erfart på den tv jeg bruker det på.

Det som lå der når jeg sjekket var ca 3t opptak av tre serie episoder i HD på hhv 0:55min 1:00 og 1:05 brukt plass var 11,xGB av 74,4GB.

Da kan du jo regne ut ca tall selv.

Brukes jo ikke som lagring av opptak , kun å ta opp for å se senere , og pause (timeshift). Og det er jo kun en tunner i tven , så bruksområde begrenser seg noe.

Holder for meg og bruk på soverommet , egentlig å kunne sette på pause i tv sendinger som betyr noe.

Ble egentlig kun satt opp for å kunne bruke 80Gig SSDn til no fornuftig.

Har t-wee dekoderen fra adb i stua tilkoplet stor tven , og den har massive opptaksmuligheter på mange tunere samtidig.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i EN fjernkontroll og har derfor ikke kjøpt ny dekoder. Jeg har den gamle PVR'en til CD (kabel) med 250GB disk som var koblet til den tidligere TV'en jeg hadde og tok opp litt innimellom. Men det er, som du sier, pause som er det viktigste. Noen opptak i ny og ne vil neppe fylle de 60GB'ene. Da får jeg bare slette.

Tror jeg har et 2.5" kabinett liggende også. Får teste om det fungerer.

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...