Gå til innhold

Guide til voltmod av minne på Sapphire Radeon 9700?


alex100

Anbefalte innlegg

Jeg har lett etter dette en liten stund nå.

Jeg har volt moddet GPU, men ikke minne. Og jeg tror jeg trenger og modde minne også.

 

Derfor ber jeg dere om hjelp til og finne ut hvor det er en guide til dette.

 

På forhånd takk!

 

Jeg har funnet en link til en guide på Xtremesystmes, men jeg får bare denne feilmeldingen:

Fatal error: Call to a member function on a non-object in /usr/local/apache/public_html/modules/Reviews/index.php on line 976

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jeg teipe fast en temperaturmåler til kjøleribbene på minnebrikkene for å få noen lunde rett minne temperatur?

 

grunnen til at jeg vil prøve dette er fordi jeg lurer på om det er varmen eller for lite volt som gjør at jeg ikke kan klokke minnet lenger...

 

hvor varmt kan minnet bli før en får artifacts?

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke den metoden selv om du har gjort vcore modden anderleses.

 

Skal du lime på en sensor så burde du gjøre det på undersiden av ribben slik at ikke eventuelle vifter ødelegger målingene dine. Du må så klart ha ramsinks som er litt større enn selve minnebrikken, men det er å anbefale uansett.

 

Jeg tipper minnet klarer 65-70c for du får artifacts om det er Samsung brikker. Muligens litt mer. Jeg hår målt 63c på mine brikker uten at det gav artifacts.

Lenke til kommentar
og hvor varm må core bli før en får artifacts? samme temp som minne?

 

Det kommer ann på hvor høy hastighet du kjører. Jo høyere hastighet, jo mindre skal til før man får artifacts.

 

så det er ikke noen temperatur som er grensen får når artifacts slik som med minne?

 

Temperaturen har noe å si på minnet også, men ikke like mye.

 

På core så varierer det veldig hvor mye den klarer ved de forskjellige temperaturene. Noen kort kjører 400+ med orginalkjølingen, mens andre begynner å krangle alt ved 350Mhz.

Lenke til kommentar
et lite spørsmål om motstandere:

 

er det stor forskjell på motstandere, eller passer alle 2.7kOhm motstandere på voltmodden, uansett hvordan de ser ut?

 

Du burde bruke 5k eller 10k potmeter isteden. Å lodde på en 2.7Kohm motstand gir deg ingen mulighet til å regulere spenningen til core, og jeg tror nok at 2.7K kan bli litt mye i noen tilfeller.

Selv så har jeg kjøpt 5K 20-tørns trimmepot fra ELFA, og med disse så blir det en lek å justere spenningen.

 

Disse er fine til voltmods:

 

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2012591.htm

 

Husk bare å sett motstanden til max før du monterer den så du ikke mater core med høyspent ;)

 

Klipp gjerne av de fremste benet etter å ha målt at det er 5k eller 10k (ettersom hvilken av de du velger) du har skrudd potmeteret til. Da slipper du å lodde på feil ben og forårsake en liten katastrofe.

Lenke til kommentar
så jeg kjøper en 10k og en 5k når jeg skal utføre voltmodden av minne?

 

Det holder med en av delene.. du skal bare koble til en av dem så.

 

er du sikker på det? det står jo ingen ting om det i den guiden tror jeg.

 

Du skal jo bare ha en motstand per mod. En til minnet og en til core.. enten en fast motstand eller en variabel (potmeter).

Lenke til kommentar
Du skal jo bare ha en motstand per mod. En til minnet og en til core.. enten en fast motstand eller en variabel (potmeter).

 

voltmod av gpu har jeg gjort.

 

men viss du ser under "Vmem Increase" i guiden, så ser du at de har gjort to voltmodder.

 

Ja stemmer... Vref og Vddq. Disse burde du virkelig holde deg unna. Disse er det bare galninger gjør.. her skal det så grusomt lite til før du griller kortet. Man tjener ofte ikke så veldig mye på det heller.. så jeg anbefaler deg å kun gjøre vmem modden.. ihvertfall til å begynne med. Til og med de "store" gutta hopper over disse med mindre det er helt nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...