RauseRolf Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Hei ! Jeg er en desperat ungdom som søker hjelp.Pcen min vil rett og slett ikke på, den bare restarter seg etter noen par minutter. E kom hjem fra jobb en dag for å sitte å surfer litt på nett, spille litt og diverse ting som man gjør på pcen. Plutselig førs pcen seg og det kom no sikkelig skarp lyd ut av skjermen. Jeg fikk panikk og trykka på restart knappen, og det var der det oppstod. Først fikk jeg ikke opp skjermen, for der stod det no signal. Og da trodde det var skjermkortet hadde røket, men etter hvert som e prøvde å finne ut av om hva som var galt, fant e ut av at pcen stod bare og restartet seg hele tiden. Jeg har igrunn prøvd alt som gås ann å prøve, Blant annet ; Bytte HDMI kabel, Ta ut skjermkortet og prøvd meg på den innebygde skjermkortet på Hovedkortet, Byttet om RAM-brikkene og sjekket om alle ledningene er koblet til.Jeg hadde vært veldig takknemelig om det er noen der ute som har noe å komme med et innspill.Hilsen en desperat ungdom på 19 år Endret 15. januar 2014 av RauseRolf Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hvor langt kommer pcen i oppstarten? Får du opp noe bilde i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar
RauseRolf Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hvor langt kommer pcen i oppstarten? Får du opp noe bilde i det hele tatt? Jeg får ikkje opp noen bilder, så jeg vet igrunn ikke hvor langt jeg kommer. Men det tar gjerne sånn 2-4 minutter før den restarter seg Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hei ! Jeg er en desperat ungdom som søker hjelp. Pcen min vil rett og slett ikke på, den bare restarter seg etter noen par minutter. E kom hjem fra jobb en dag for å sitte å surfer litt på nett, spille litt og diverse ting som man gjør på pcen. Plutselig førs pcen seg og det kom no sikkelig skarp lyd ut av skjermen. Jeg fikk panikk og trykka på restart knappen, og det var der det oppstod. Først fikk jeg ikke opp skjermen, for der stod det no signal. Og da trodde det var skjermkortet hadde røket, men etter hvert som e prøvde å finne ut av om hva som var galt, fant e ut av at pcen stod bare og restartet seg hele tiden. Jeg har igrunn prøvd alt som gås ann å prøve, Blant annet ; Bytte HDMI kabel, Ta ut skjermkortet og prøvd meg på den innebygde skjermkortet på Hovedkortet, Byttet om RAM-brikkene og sjekket om alle ledningene er koblet til. Jeg hadde vært veldig takknemelig om det er noen der ute som har noe å komme med et innspill. Hilsen en desperat ungdom på 19 år Hei! Fortell oss hvilket operasjonsystem du har? W7 W8?? Stasjonær, bærbar? Type pc? Det første du skal gjøre er å resette bios. BmOnline 1 Lenke til kommentar
RauseRolf Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg har en stasjonær pc som har W7 som operativsystem :)Hovedkort : MSI B85M-G43 Prossessor: Intel Quadcore I5 prossesor Harddisk : Kingston SSDNow v300 120GB 2.5 Skjermkort: AMD Radeon HD 7700 1GB Strømforsyning : Cooler Master B500 med 500W RAM : Kingston DDR3 HyperX genesis 4GB x 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Siden du sier det kom en lyd fra skjermen og du nå ikke får opp bilde, ikke engang post+bios, så vil jeg si du bør prøve med en annen skjerm for å se om du kan komme noe lenger. Får du i det minste sett hva som skjer (når du har svart skjerm) så kanskje du ser en feilmelding, artefakter etc. Da blir det lettere å søke videre. Får du bilde på skjerm og kan se post, så reset bios som bm sa. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå