PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Slevsagt gjør det det, det er mange gode skoler, de privater er blandt dem.. Men det amerikanske gjennomsnittet er høyere. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Slevsagt gjør det det, det er mange gode skoler, de privater er blandt dem.. Men det amerikanske gjennomsnittet er høyere. Du mener altså at det ikke finnes mange gode offentlige skoler i Norge, eller tar jeg feil nå? For det finnes nemlig maaange gode offentlige skoler i Norge, så det så! Og jeg tviler sterkt på at det amerikanske gjennomsnittet er høyere! Legg merke til TVILER nå JoachimR, jeg sa tviler og ikke ER! Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 For det finnes ikke gode skoler i Norge, neeeeeeida.... Det er ganske langt imellom dem. De fleste norske skolene er ganske dårlig i internasjonal sammenheng, i beste fall middelmådige. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Men det amerikanske gjennomsnittet er høyere. Hadde det amerikanske gjennomsnittet vært høyere, tror jeg kanskje det hadde kommet ut minst én person som tenkte "Vold avler vold" istedetfor "Bomb brown people", og kanskje en annen som tenkte at "Hm, alternativt drivstoff, dere.. det hadde kanskje vært noe å bruke pengene på. Oljen i Irak varer tross alt bare så lenge". Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Men det amerikanske gjennomsnittet er høyere. Hadde det amerikanske gjennomsnittet vært høyere, tror jeg kanskje det hadde kommet ut minst én person som tenkte "Vold avler vold" istedetfor "Bomb brown people", og kanskje en annen som tenkte at "Hm, alternativt drivstoff, dere.. det hadde kanskje vært noe å bruke pengene på. Oljen i Irak varer tross alt bare så lenge". Smarte? Kanskje, men isåfall smarte og hjernevaskede. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 For det finnes ikke gode skoler i Norge, neeeeeeida.... Det er ganske langt imellom dem. De fleste norske skolene er ganske dårlig i internasjonal sammenheng, i beste fall middelmådige. Mulig at de er det i internasjonal sammenheng når man ser på kunnskapsnivået, men uansett FiskePinna, vi diskuterte USA/norske skoler her og ikke norske vs. internasjonalt! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja vel ja... Amerikanske skoler holder nok generlt et høyere nivå enn de norske. Vi begynte med kjemi i fjerde klasse i US, og hadde et mye høyere timetall enn i No. Jeg gikk fjerde klasse på amerikansk skole, og femte på en canadisk. Jeg VET dette her. Det var mange smarte mennesker på privatskolen jeg gikk. Og hjernevaskede, nei da. Det går tross alt ikke bare på å "bombe negere", men å skape democrati. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 JoachimR: Hør på deg selv! Skape demokrati! Hvem har rett til å si at "her skal vi jammen få inn litt demokrati" Det eneste USA vil er å få landene til å samarbeide og handle med USA! Den eneste grunnen i det hele tatt! De klarer bare ikke tanken på at noen ikke liker de! Bah!! Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har du lest alt paa www.StudentsForWar.com ??? I så fall kan dere, i likeht med meg, sende en oppfording til Bush om å sette i gang et angrep på Nord-korea. Han nekter å kvitte seg med sine atomvåpen, og det kan ikke vi i omverdenen godta. Han må fjernes. Ikke i imorgen, ikke neste uke, men NÅ! Hvor kan jeg skrive under på att Bush skal fjerne sine atomvåpen også? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 For det finnes ikke gode skoler i Norge, neeeeeeida.... Det er ganske langt imellom dem. De fleste norske skolene er ganske dårlig i internasjonal sammenheng, i beste fall middelmådige. I f.eks Oslo får de beste elevene gå på de beste skolene, og disse elevene blir, også i internasjonal sammenheng, svært godt utdannet... og en ting til: jeg vil GJERNE se tall på at US-skoler er bedre i gjennomsnittet... hvis du ikke kan legge frem det kan du heller ikke bruke det som argument.. Om dere hadde kjemi i 4., eller for den saks skyld 2. klasse, er totalt uinterresant. Forskjellige land har forskjellige systemer, noen begynner tidlig med økonomien og tar samfunnsfagen senere, noen gjør det motsatt... Noen har mye, noen har lite, timer per dag. Til slutt ender man alle opp på omtrent samme nivå om man har omtrent like karakterer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg kan også skrive under på at nivået i USA på allmenn skole var høyere enn her. Barneskolen var spesielt mye bedre i USA. Vel, i delstaten min iallefall. Man kan jo ikke akkurat sammenligne en slum skole i USA til en vanlig Oslo skole i Norge... "Vold avler vold" istedetfor "Bomb brown people", og kanskje en annen som tenkte at "Hm, alternativt drivstoff, dere.. det hadde kanskje vært noe å bruke pengene på. Oljen i Irak varer tross alt bare så lenge". Å nei, for USA har ikke lagt ned masse penger i det siste for å utvikle hydrogen kraft til biler, osv... Neida... Det var bare en drøm jeg hadde... Nei, for det går jo an å utvikle sånne ting over natten... Akkurat som det går an å fjerne Saddam uten makt, og akkurat som det går an å få et bedre liv for irakere uten å fjerne han... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Siden dere har trukket Bush og hele pakken inn i dette her. La meg si dette. Hvem stemmer på Bush? Cubanerne og de tidligere slavene er de store "gruppene" som stemt på han. USA må jo få ha atomvåpenet sitt. Det er liksom ingen risiko det, imotsetning til risikoen det er at Nord-korea er. Jeg har sendt en mail til en venn av meg i NJ, han har lovet å sjekke om det finnes sammenlignbare tall mellom norske skoler og amerikanske. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg sammeligner ikke en slumskole i New Oreleans med den private skolen i NY jeg gikk på. Men jeg er enig med Sexion, skolen holdt et mye høyere nivå enn den norske. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har sendt en mail til en venn av meg i NJ, han har lovet å sjekke om det finnes sammenlignbare tall mellom norske skoler og amerikanske. bra (så lenge han forholder seg nøytral...) og vi SKAL ha kildehenvisninger ... (ps: post tallene uansett, selv om de ikke taler for din fordel) En annen ting... personlig syntes jeg ikke private skoler skal tas med i beregningen... Det er snakk om de statlige skoletilbudet her... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Bare at bush fikk støtte fra under 25% av de stemmeberettige i USA sier hvor ødelagt systemet er der. Usa kan ha atomvåpen, ingen risoko det nei. Og usa lar isreal ha atomvåpen, der nede har man ikke bruk for det engang. Men når saddam kanskje hadde atomvåpen, da må vi drepe han og familien hans, og sette inn et midlertidig amerikansk styre. Afganistan situasjonen derimot er litt anderledes enn Irak. Der var nato med, og de forhandlet med taliban, som ikke ville utlevere Osama bin Laden. Skal ikke engang starte å snakke om hva CIA har gjort, spesiellt i latin amerika, og i forhold til cuba. Nixon bush og hele gjengen, fysj av meg. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Bare at bush fikk støtte fra under 25% av de stemmeberettige i USA sier hvor ødelagt systemet er der. Vi i Norge har ingenting vi skulle ha sagt på det område. Bondevik har støtte fra ca. 5 % av befolkningen. Meningsmålinger viser at over halvparten av amerikanerne er fornøyde med Bush. Dessuten, USA er en republikk og ikke noe direkte demokrati. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Bush vant valget. Enten man liker det eller ikke. Han fikk støtte av nesten alle spansktalende amerikanere. Lurer noen på hvorfor? Han snakker spansk flytende, og holder valgkampstaler på spansk. Min venn skriver oppgave om Norge for øyeblikket, og da vil en sammeligning av skoleverkende være intressant. Han har lovet meg å lete i morgen. Du skal få kildehenvisninger uansett. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Bare at bush fikk støtte fra under 25% av de stemmeberettige i USA sier hvor ødelagt systemet er der. Vi i Norge har ingenting vi skulle ha sagt på det område. Bondevik har støtte fra ca. 5 % av befolkningen. Meningsmålinger viser at over halvparten av amerikanerne er fornøyde med Bush. Dessuten, USA er en republikk og ikke noe direkte demokrati. VELDIG stor forskjell på statsminister og president. Statsminister velges av stortinget, og president velges direkte. Bondevik har over 50% støtte, akkuratt nå, av stortinget. I USA er det anderledes, + at stemmer fra amerikanske borgere i utlandet, ble ikke tellt opp. IKKE sammenlig bush og bondevik, er ikke det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå