PlatinumFlyer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg var ironisk der. Men man følger de lovene som til en hver tid gjelder, og straffes etter de samme lover. Jeg ser ikke på det som galt å ha holdt slaver, da det var lovlig på den tiden. Jeg er imidlertid klar over at det ulovlig i dag, og synes at eventuelle slaveeiere IDAG skal straffes. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Okey, du er ikke rasist, du er bare syk på sinnet! Du har totalt underlagt deg statens lover. Du er ****** meg villig til å gå til anskaffelse av en slave om det blir lovlig! hvilket vakkert menneskesyn! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Syk paa sinnet ja... Man måkunne følge de lovene som til en hver tid er gjeldene. Jeg kan like godt si det: Min stamfar hadde en plantasje i Louisiana på den tiden. Det var en av de største bommulsplantasjene i området, og de var like ved å gå konkurs. De fikk til slutt slavene til å arbeide, med litt betaling, og de fikk plantasjen på fote igjen. Men i følge familiehistorieboken, forsvant de fem nærmeste andre plantasjene, nettopp på grunn av økonomiske tap. Selvsagt var det ikke spesielt etisk å ha slaver, men man nurde kunne fått en avviklingsperiode, det ville vært til plantasjeeierne OG slavenes beste. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Til pass for ham! Slavene burde tatt plantasjen fra ham og bedt HAM jobbe for mat og husly! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 JoachimR: 1. Beklagelig å si, men det overrasker meg absolutt ikke at du stammer fra slike kryp. 2. Jeg kunne ikke sympatisere mindre med noen en de som har tapt penger på uetisk virksomhet... akuratt som jeg ikke sympatiserer med en skakkjørt narkolanger, eller en som har blitt tatt for hvitsmipp-forbrytelser. Lovlig eller ikke på den tiden, det at du i det hele tatt kan forsvare det nå, UANSETt hvilke lover som gjaldt før skremmer meg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 kryp kan du sel være. Man m jo alltid forholde seg til de gjeldende lover. Tror neppe gamlefar i Lou. ville arbeidet på marken. Men han tapte hunre tusen dollar. det er mye i dag, det var enda mer paa den tiden. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 1. Beklagelig å si, men det overrasker meg absolutt ikke at du stammer fra slike kryp.Dette er skammelig! Stamfaren er sikkert en hedersmann som var med på å bygge USA og fulgte datidens lover. Ukvemsord som kryp kan du spare deg for. Gjentakelse av slikt og jeg melder deg til en moderator for mobbing. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 kryp kan du sel være. Man m jo alltid forholde seg til de gjeldende lover. Tror neppe gamlefar i Lou. ville arbeidet på marken. Men han tapte hunre tusen dollar. det er mye i dag, det var enda mer paa den tiden. 1. Nei det kan jeg ikke, og jeg mener fremdeles både du og eventuelle slektninger med samme holdninger er kryp. 2. Jeg driter som sagt LANG marsj i hvor mye din bestefar tapte, det var fortjent, det var berettiget, og hadde JEG vært slave ville jeg sannsyneligvis endt opp med å gå til voldelig motaksjon. Bestefaren din var jordens overflates aller verste skapning og han fortjente absolutt IKKE å sitte igjen med noe penger/verdier i det hele tatt etter slaveriets oppløsning. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Ja vel... Nå produserte plantasjen masse bommul og det kom verden til gode. Dessuten står det i familiehistorien at han var en av de som behandlet slavene best av alle. Pisken ble brukt svært sjeldt, og fangene fikk all den maten de trengte. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 1. Beklagelig å si, men det overrasker meg absolutt ikke at du stammer fra slike kryp.Dette er skammelig! Stamfaren er sikkert en hedersmann som var med på å bygge USA og fulgte datidens lover. Ukvemsord som kryp kan du spare deg for. Gjentakelse av slikt og jeg melder deg til en moderator for mobbing. jeg vil nok desverre kalle alle som undertrykker og/eller dreper andre mennsker for kryp... George W. Bush er et kryp i mine øyne. Osama Bin Laden er et kryp i mine øyne. Saddam Hussein er et kryp i mine øyne. Slavedrivere var kryp i mine øyne. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ja vel... Nå produserte plantasjen masse bommul og det kom verden til gode. Dessuten står det i familiehistorien at han var en av de som behandlet slavene best av alle. Pisken ble brukt svært sjeldt, og fangene fikk all den maten de trengte. det finnes andre måter å produsere bomull på... jeg syntes ikke det er edelt å være "best av de værste"... men det er godt å høre han ikke VAR blandt de verste. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Best av de verste? Nope! Det var slik man drev næriner på den tiden. Bush, et kryp? Hvem sører for fred og fordraglighet i Iraq? Hvem gjør alt sitt beste for Aghanistans vedkommne? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bush, et kryp? Hvem sører for fred og fordraglighet i Iraq? Hvem gjør alt sitt beste for Aghanistans vedkommne? Vel, du skjønner hvor dumt det er å stille MEG det spørsmålet? svaret: I hvertfall IKKE Bush! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bush, et kryp? Hvem sører for fred og fordraglighet i Iraq? Hvem gjør alt sitt beste for Aghanistans vedkommne? Ikke kom og fortell meg at du faktisk tror på dette? Isåfall er du dummere enn hva en gjennomsnittlig amerikaner er! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ser av signaturen din JoachimR, studentsforwar.com! Dette er jo fanatisme på lik linje med fanatiske islamister, men jeg forventer jo ikke at du skal forstå dette da du er ute av stand til å forstå andre meninger og synspunkter enn dine egne! Men nok en gang viss det er slik at du tror krig er lønsingen på denne konflikten så husk dette: Enten så vil USA starte krigen direkte eller så vil krigen kommer grunnet USA sin agressive politikk mo Nord-Korea! Men du vil vel benekte dette og. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Best av de verste? Nope! Det var slik man drev næriner på den tiden. Og det legitimerer plutselig at bestefaren din undertrykte og pisket andre mennesker? Du er jo vill og gal mann, som faktisk STØTTER slavearbeid! Du synes vel det er flott med diverse klesfabrikker på Burma der arbeiderne jobber 20 timers skift og står med voksenbleie! Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Enten så vil USA starte krigen direkte eller så vil krigen kommer grunnet USA sin agressive politikk mo Nord-Korea! Hvilken aggressiv politikk er dette? "I don't want to talk to you"-politikken? Wow, så aggressiv. Bush har gjort mer for afghanistanske og irakiske enn noen andre statsledere har... Men hvis dere skal igjen henge dere opp i de sivile liv som gikk tapt for at flere millioner skulle få det bedre... ja, da kan dere godt gjøre dette å gå be til Gud etterpå. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Har du lest alt paa www.StudentsForWar.com ??? I så fall kan dere, i likeht med meg, sende en oppfording til Bush om å sette i gang et angrep på Nord-korea. Han nekter å kvitte seg med sine atomvåpen, og det kan ikke vi i omverdenen godta. Han må fjernes. Ikke i imorgen, ikke neste uke, men NÅ! Jeg støtter ikke klesfabrikker i Burma. Jeg kjøper Tommy Hilfiger-klær, som ofte er produsert i Signapore eller lignende. Etter alt oppstusset de har hatt, tror jeg det er relativt etiske klær jeg da kjøper. Dermed støtter jeg IKKE "slavearbeidet" på disse fabrikkene du nevner. Jeg skjønner at ikke alle har fått med seg hva Bush egentlig har gjort, bare hva pressen sier han er skyld i. Monticello Society har en underside kalt "media Watch", ta en titt der. Man blir dum som en amerikaner av å gå på skoler i US, som sannsynligvis får mye bedre ranking enn norske skoler. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Man blir dum som en amerikaner av å gå på skoler i US, som sannsynligvis får mye bedre ranking enn norske skoler. JA det tror jeg også! Private skoler kanskje, men laaaaaaaangt ifra offentlige! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Man blir dum som en amerikaner av å gå på skoler i US, som sannsynligvis får mye bedre ranking enn norske skoler. For det finnes ikke gode skoler i Norge, neeeeeeida.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå