ehauger Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Dette var en ny vri fra Samsung.Superzoom med dobbeltgrep Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Dette var ejn ny vri. Men om det er en god ide, det kan nok diskuteres ... Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Da er vi jo også spent på om plassen i bunnen er utnyttet til ekstra batterikapasitet som jo ellers er litt av hensikten på batterigrepene på systemkamera, ikke bare for å få vertikalgrep. Slike superzoomkamera er jo ikke viden kjent for å ha like super batterilevetid som zoom.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 De er villig til å ta sjanser da. Det skal de hvertfall ha. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Samsung er jo gode på rariteter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Samsung har fingra sine i nesten alt så de kan vel kanskje ta seg råd til å eksperimentere litt. Jeg visste at de dreiv med skipsbygging fra før, men jeg må innrømme at jeg blei litt overraska når jeg oppdaga at de er store på forsikring også f.eks. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Og jeg som trodde målet i dag var å krympe alle kamera? Men det ser noe snodig ut, liksom noen har høvlet av høyresiden (sett forfra). Ideen i seg selv er og litt underlig fordi superzoomer er som regel skapt med tanke på minst mulig kamera med lengst mulig rekkevidde. En kompakt allsidig pakke og lite unødig tomrom, her ser det ut til å være mye av det siste(?). Tor Lenke til kommentar
Silencioso Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 På en superzoom styrer jo produsenten alt selv (ikke problemer som f.eks. firkantet åpning bak på objektivet) så da kunne man jo snudd sensoren i stedet for å ha et ekstra grep på kamera. Eneste bonusen er da økt batteritid, men er ikke overbevist om at den formen er den beste måten å løse det på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 På en superzoom styrer jo produsenten alt selv (ikke problemer som f.eks. firkantet åpning bak på objektivet) så da kunne man jo snudd sensoren i stedet for å ha et ekstra grep på kamera. Eneste bonusen er da økt batteritid, men er ikke overbevist om at den formen er den beste måten å løse det på.Næh - det skal være en ufattelig presisjon angående plassering av sensoren, så en roterende sensor vil være heller dyr å lage for å unngå slark - brøkdeler av millimetre betyr enormt mye her. Så heller en sensor som er større, med både vertikal og horisontal cropmodus. Men - så skal søkeren også lages større for å unngå lavere oppløsning i portrettmodus. Synes det var en interessant løsning, jeg - jeg foretrekker grep på mitt eget kamera, både for å få mer å holde i, mer stabilitet ved tung optikk og betjening og grep i portrettmodus. Ekstra batterikapasitet er bare en bonus. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 På en superzoom styrer jo produsenten alt selv (ikke problemer som f.eks. firkantet åpning bak på objektivet) så da kunne man jo snudd sensoren i stedet for å ha et ekstra grep på kamera. Eneste bonusen er da økt batteritid, men er ikke overbevist om at den formen er den beste måten å løse det på. Eller kvadratisk sensor? Lenke til kommentar
tow Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Spennende kamera. Om de får til en brukbar EVF kan det bli en erstatning for mange pressefotografer. Vidvinkel ned til 20 mm (ekv.) er vel ganske unikt for superzoom kameraer? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Spennende kamera. Om de får til en brukbar EVF kan det bli en erstatning for mange pressefotografer. Vidvinkel ned til 20 mm (ekv.) er vel ganske unikt for superzoom kameraer? Nå er det innebygde vertikalgrepet den eneste likheten dette kameraet har med presse-hus som 1D og D#-seriene, og det er ikke det som er hovedgrunnen til at pressefotografer går for de modellene. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Samsung har fingra sine i nesten alt så de kan vel kanskje ta seg råd til å eksperimentere litt. Jeg visste at de dreiv med skipsbygging fra før, men jeg må innrømme at jeg blei litt overraska når jeg oppdaga at de er store på forsikring også f.eks. Nesten like overrasket som da jeg oppdaget at Daewoo produserer automathagler? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Pussig kamera. Jeg tar utfordringen om å prøve å tenke ut hvilke merksnodige nisjer de sikter mot: - Dette kan være myntet på de som vil ha superzoom, men har alt for store hender til at de vanlige med små grep er særlig praktisk. - Hmm.. De som vil imponere hvermansen med et kamera som minner om pressekamera, men ikke råd til et ekte og ikke vil kjøpe brukt? Hmmmmm. Dette var en vanskelig utfordring. Jeg sender den videre til dere. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Hmmmmm. Dette var en vanskelig utfordring. Jeg sender den videre til dere. "Look what we can do!!!"? Lenke til kommentar
se# Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hmmmmm. Dette var en vanskelig utfordring. Jeg sender den videre til dere. Portrettfotografer som liker litt avstand til motivet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Ta EM1, lim på grepet, voila, best of both worlds Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 427000 ansatte i Samsung er jo ikke dårlig, er vel omtrent det samme Norge har av statlige ansatte... Lenke til kommentar
tow Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 427000 ansatte i Samsung er jo ikke dårlig, er vel omtrent det samme Norge har av statlige ansatte... Forskjellen er vel at de hos Samsung må stå på for å beholde jobben... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg