haa_be Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hei, skal føre et oppmøteskjema for laget jeg trener.Er ute etter er å finne de personene som har møt opp 10, 9, 8 og ned til 0 ganger.Kolonne A: består av for- og etternavn. (A2-A27)Kolonne B til K: Inneholder tallet 1 om de har møtt opp, blank hvis ikke de har møtt opp.Kolonne L: Sum av oppmøte på hver enkelt person. (L2-L27)kolonne M: her har jeg skrevet nedover 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 som er antall treninger. Der 10 treninger er 100 prosent oppmøte. (M2-M12)Det jeg er ute etter, skal skje i Kolonne N. Der vil jeg få opp de navnene som har møtt opp 10 ganger i rute M2, 9 ganger i rute M3 også videre. Dokumentet er lagt ut som vedlegg.Setter virkelig pris på svar, da dette vil gjøre oppgaven mye enklere når jeg skal føre oppmøtet for nesten et helt år. Håkon Oppmøte123.xlsx Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Du vil altså ha alle navnene i kolonne N? Så hvis alle møter opp 10 ganger hver, så har du 26 navn i N2 hvis jeg forstår deg rett? Hørtes tungvint ut, men hvis du er nødt, så se under Formulas tabben, og så Logical. Så kan du bruke "if" og "true" til å sette opp en ligning som plukker ut navnene Er for trøtt til å tenke noe nå, men du kan ta en titt her: http://www.techonthenet.com/excel/formulas/if.php Endret 15. januar 2014 av Selvbyggern Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Du vil altså at en enkelt formel i en enkelt celle skal liste opp x navn? Det der blir noe ordentlig træl. Først, flytt sumkolonnen ti kolonne B ved sidan av navnene. Bedre leselighet og ingen begrensninger på antall treninger mot høyre. Gi alle kolonene overskrrift, formater overskriftkolonnen fet sentrert. Så, enten bruk filter (datamenyen) for å vise bare de med 5 treninger, eller bedre: Stå hvor som helst i navnelista, meny Sett inn > Pivottabell. OK valgene som dukker opp uten endringer. I pivotveiviseren, plasser først Antall, så Navn som radfelt. Treninger.xlsx Eksempel på oppsett og pivottabell vedlagt. Etter ny innskrivning på tabellen oppdateres, det er en knapp for det under pivottabellverktøy. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå