ph_ Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Hei folkens idag har jeg bygget pcen min helt ferdig og det er mi første pc jeg har bygd. Bygde den sammen med ste-faren min som forsåvidt har peiling. Problem Nr.1: Pc'n starter og går i ca 30-40 sekunder før den stopper og starter på nytt. Skjønner ikke hvorfor. Har prøvd å resette Cmos. Problem Nr.2: Ingen ting vises på skjermen etter den har restartet igjen. Funker ikke med bilde på skjermen og har prøvd å bytte forskjellige kabler men funker verken fra skjermkort eller innebygd skjermkort i hovedkort. Tusen hjertelig takk for alle svar! ---------SPECS-------------- Prosessor: Intel Core i7-4770K (HASWELL) Hovedkort: MSI Z87-G45 Gaming Skjermkort: MSI Radeon R9 280X Gaming 3GB gddr5 RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport Strømforsyning: Cooler Master G700, 700W PSU Takk for all hjelp! Endret 15. januar 2014 av FB.476010050188070 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg ville sjekke at viftene fungerer ved oppstart. Pass spesielt på at prosessorviften går og at CPU er skikkelig på plass. Lenke til kommentar
ph_ Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg ville sjekke at viftene fungerer ved oppstart. Pass spesielt på at prosessorviften går og at CPU er skikkelig på plass. Ja, Alle viftene og prosessorvifta går rundt Det sjekka jeg 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Begynn med å ta bort skjermkortet, og bruk det innebygde kortet først. Det fordi det andre kortet må ettermonteres og ha drivere. Det er i hvert fall en sikker ting å gjøre. Og ta bort mem brikkene utenom EN.Start så opp pcen igjen. Husk å kople til skjermen til VGA uttaket på Hovedkortet.Se også etter at du har samtlige power kontakter koplet til på Hovedkortet. 2 stk.Se ekstra etter om du faktisk har sattt strømkontaktene skikkelig på hovedkortet. Det skal litt kraft til for å få de helt ned.BmOnline Endret 15. januar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Begynn med å ta bort skjermkortet, og bruk det innebygde kortet først. Det fordi det andre kortet må ettermonteres og ha drivere. Det er i hvert fall en sikker ting å gjøre. Og ta bort mem brikkene utenom EN. Start så opp pcen igjen. Husk å kople til skjermen til VGA uttaket på Hovedkortet. Se også etter at du har samtlige power kontakter koplet til på Hovedkortet. 2 stk. Se ekstra etter om du faktisk har sattt strømkontaktene skikkelig på hovedkortet. Det skal litt kraft til for å få de helt ned. BmOnline Mer spesifik er det både en 24 pin (20+4) og en 8 (4+4) (eller i noen eldre tilfeller kun 4 pin tror jeg?) connector som skal festes på hovedkortet (sistnevnte skal festes i nærheten av der CPU er montert). De skal ha en liten "pinne" som skal klikkes fast når du monterer dem, så sørg for at du har brukt nok kraft som BmOnline sier. Lenke til kommentar
ph_ Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Begynn med å ta bort skjermkortet, og bruk det innebygde kortet først. Det fordi det andre kortet må ettermonteres og ha drivere. Det er i hvert fall en sikker ting å gjøre. Og ta bort mem brikkene utenom EN. Start så opp pcen igjen. Husk å kople til skjermen til VGA uttaket på Hovedkortet. Se også etter at du har samtlige power kontakter koplet til på Hovedkortet. 2 stk. Se ekstra etter om du faktisk har sattt strømkontaktene skikkelig på hovedkortet. Det skal litt kraft til for å få de helt ned. BmOnline Mer spesifik er det både en 24 pin (20+4) og en 8 (4+4) (eller i noen eldre tilfeller kun 4 pin tror jeg?) connector som skal festes på hovedkortet (sistnevnte skal festes i nærheten av der CPU er montert). De skal ha en liten "pinne" som skal klikkes fast når du monterer dem, så sørg for at du har brukt nok kraft som BmOnline sier. Har sjekket at begge power-kablene fra strømforsyning sitter. Skjermkortet kan jeg jo evt prøve å fjerne. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Har sjekket at begge power-kablene fra strømforsyning sitter. Skjermkortet kan jeg jo evt prøve å fjerne. Når HK har eget skjermkort innebygget, så må man sikkert hake av i Bios for det nye kortet, pluss at det må lastes ned drivere for det kortet. Men i hvert fall skal det innebygde kortet komme opp på skjermen med post bilde før boot. For å fjerne all tvil om feil ved Memorybrikker som er satt feil inn, etc- så er det enkelt å forsikre seg at 1 brikke er satt riktig i, så skal maskinen starte opp. De andre kan man så sette i etter hvert. Hvis det da ikke virker, så vet du hvor feilen er. BmOnline Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Som nevnt er det flere ting du kan og bør dobbel sjekke. 1. Sjekk at alle strøm kabler sitter rett i, både 8-pin ATX og 24-pin ATX. Ellers dobbel sjekk alle kabler. Har bygd mange PC’er (ca 10 – 12 stykker) opp igjen årene, men det har hendt at jeg har glemt en kabel. 2. Sjekk at RAM brikkene er i rett spor, har du 2 RAM brikker, skal de stå i spor DIMM2 og DIMM4. 3. Du kan, som foreslått, ta ut R9 280x kortet og prøve med kun det innebygde skjermkortet. 4. Etter som R9 280x er et ganske nytt kort, er det mulig at BIOS ikke støtter det kortet. Da må BIOS oppdateres til siste versjon. 5. Sjekk også at de RAM brikkene du har finnes i Memory QVL listen for det hovedkortet. Lenke til kommentar
TCW83 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du funnet ut av det? Har nettopp kjøpt samme HK og samme skjermkort som deg, og har samme problem (tror jeg). PCen restarter seg av når win7 ikonet kommer tilsyne på min harddisk med det gamle OSet på. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Flere som har dette problemet med dette kortet,på linken finnes det flere ting å sjekke og flere eventuelle løsninger. https://forum-en.msi.com/index.php?topic=170037.0 Lenke til kommentar
TCW83 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Vet ikke om det er relevant for TS, men fikk starta "gammel win7 OS" ved å gå i settings i biosen og sette SATA disken til ide i stede for ahci. http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Her er et tips for å kunne etablere ahci etter at W7 er installert, en liten registeroppføring trenges:http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354428For å kunne utnytte den høye hastigheten som SSD gir, så svarer det seg å bruke ahci.Jeg har en asus p8p67 PRO, og kjører ahci. BmOnline Endret 17. januar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
ph_ Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Har du funnet ut av det? Har nettopp kjøpt samme HK og samme skjermkort som deg, og har samme problem (tror jeg). PCen restarter seg av når win7 ikonet kommer tilsyne på min harddisk med det gamle OSet på. Hovedkortet mitt var ødelagt, merkelige greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå