Gå til innhold

Anbefaling for bærbar gaming light

veleik

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bærbar PC til familiens elleveåring og trenger noen råd. Den skal brukes til skolebruk, men også til spilling. Jeg ønsker en PC til maks 6500,- som helst skal kunne klare spill et par-tre år frem i tid. Spørsmålet dreier seg egentlig om forskjellene på skjermkort (750m vs 760m vs765m evt 770m) og prosessor (i5 vs i7) om hva som er nok til å spille spill som Minecraft, Kerbal Space Program o. l. det vil ikke være aktuelt med spill som CoD, MWF etc. før neste PC :-D

Klarer jeg meg med 750m, eller bør jeg spytte i litt til og gå for 760m eller 765m? Hva med prosessor?

15.6" eller 17.3", den blir mer som en stasjonær å regne enn bærbar, men vil vil fremdeles ikke ha en stasjonær av praktiske og estetiske hensyn.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-750M.90245.0.html

notebookcheck er fin side for å lese litt hvordan de forskjellige skjermkortene yter i hvilke spill osv. Linken er til GT750M, men du finner også andre modeller så klart.

Til det du beskriver er nok GT 750M nok. GTX760M er dog ca 40% kraftigere enn GT750M, GTX765M ca 50% kraftigere enn GT750M og GTX770M ca dobbelt så kraftig som GT750M.

i5 vs i7 spørs om det er quadcore eller dual core. En dual core i7 er sjelden verdt prishoppet over en dualcore i5. En i7 quadcore vil hjelpe i noen spill, men ikke mange, de fleste spill klarer fremdeles ikke utnytte 4 kjerner fullt ut.

Lenke til kommentar

Mye ytelse for pengene og komponenter av god kvalitet.

På den negative siden så støyer de mye under belastning, har dårlige høyttalere og litt kjip/kjedelig design. Kan du leve med dette er de et meget godt valg.

Ønsker du lavere støynivå er Asus N56JR et alternativ, men den koster noe mer (men er ink OS, multicom sine er uten OS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...