bluecass Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Hei, Jeg har en adsl-linje fra telenor som jeg opplever som svært ustabil. Kjørte en test med pingplotter. Noen som kan analysere resultatet for meg? Edit: Trace interval = 10, Nr of times to trace = 500 Endret 14. januar 2014 av j0lsrud Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Trokke du skal bry deg mye om det... Pinger telenor.no i skrivende stund, og får bare timeouts... Men gjelder kun mot telenor.no eller generelt? Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Problemet er nok generelt. Grunnen til at jeg valgte telenor er fordi jeg tenker å sende loggen til dem. Det er helt umulig å streame fra for eks nrk.no og tv2sumo. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Men det virker som telenor har problemer for øyeblikket... Får masse timeouts selv, når jeg pinger/tracer interne telenor tjenester.... Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg oppdaget nå at det kun var statistikken for de 10 siste av de 500 som kom med på første bildet. Her kan du se når jeg pinga mot www.google.com. Trace interval = 10, Nr of times to trace = 100, statistics = 100/100 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Ja og som du sikkert ser, så er peaken internt hos telenor... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 På hvilken måte oppleves linjen som ustabil? Faller den ut, går det tregt, eller på annen måte? Hvilket routermodem har du? Hvilket abonnement har du? Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Den faller ut med jevne mellomrom. Det kan variere alt fra 10 sek mellomrom til et par minutter mellom hver gang den faller ut. Problemet merkes ikke ved surfing, men gjør streaming uutholdelig. Jeg kan se for meg at problemet er det samme ved gaming online. Edit: Hastigheta er 5Mbit/s og zyxel P2812 Endret 15. januar 2014 av j0lsrud Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Ta kontakt med Telenor og fortell dem om problemene dine.. Feilen ligger i Telenors nett (garantert utifra pingplotter'n din) og da må de se på det og eventuelt utbedre feilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå