Dona Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg har kjøpt med iPhone 5s som jeg hentet idag. Har fra før en iPhone 4 som skal selges. Jeg har gjenopprettet den til fabrikkinnstillinger via iTunes. Er alt fra den borte nå eller må jeg sette den opp på nytt og så slette alt på nytt igjen fra telefonen? Tenker på iMessage, mail osv. Er det borte for godt og vil fortsatt være borte når ny eier setter den opp med sitt sim-kort? Har jo hørt om folk som har fått andres iMessage når de har kjøpt iPhone brukt, men vet ikke om de telefonene har vært gjenopprettet eller ikke da. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Du trenger bare å gjøre dette på telefonen: Velg Settings -> General -> Reset (her velger du Erase All Content and Settings) Endret 14. januar 2014 av cronbach alpha Lenke til kommentar
Dona Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Du trenger bare å gjøre dette på telefonen: Velg Settings -> General -> Reset (her velger du Erase All Content and Settings) Tusen takk for svar. Men får jeg gjort det uten simkort og uten å sette opp telefonen på nytt? Eller må jeg sette den opp på nytt? Den er på velge språk og sånt nå. Har ikke gjort noe mer. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Mener at telefonen ikke vil la deg gå videre før du har satt inn et gyldig SIM-kort. Det er hovedsaklig to måte å gjøre det på, enten gjennom telefonen (som nevnt over) eller gjennom iTunes. Om du har gjort det gjennom iTunes (Valgt telefonen og Restore) skal dette være godt nok. Lenke til kommentar
Dona Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Mener at telefonen ikke vil la deg gå videre før du har satt inn et gyldig SIM-kort. Det er hovedsaklig to måte å gjøre det på, enten gjennom telefonen (som nevnt over) eller gjennom iTunes. Om du har gjort det gjennom iTunes (Valgt telefonen og Restore) skal dette være godt nok. Valgte gjenopprett til fabrikkinnstillinger på iTunes eller bare gjenopprett. Men det blir jo det samme som restore. Tror jeg måtte taste iTunes-passordet for å få tømt telefonen. Er bare så nervøs for at noen andre skal få iMessagene mine hehe. Men det er vel lite sannsynlig når telefonen er tømt. Den nye fikk jeg satt opp før simkortet ble aktivert. Brukte bare det trådløse nettverket også gjenopprettet jeg den som den gamle samtidig som jeg tømte den gamle. Så håper mailkonto og sånt er borte fra den andre, men det er det vel sikkert når den er helt tømt. Bare jeg som er litt paranoid hehe. Har hørt noen skrekkhistorier, men det har sikkert vært folk som ikke har tømt tlf sine. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Ja det er litt kjedelig om slik informasjon skal komme på avveie. Men om du vil være 100% på at du har gjort det riktig kan du se hva dinside har skrevet om saken. http://www.dinside.no/923157/slik-klargjor-du-iphone-for-salg 1 Lenke til kommentar
Dona Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Takk for link. Kanskje lurt å sette den opp på nytt da for så å deaktivere iMessage og sånt? Kan jo sette den opp som en ny iPhone så tar det ikke så lang tid å slette igjen? Samtidig bør vel det jeg har gjort i iTunes holde. Hmmm. Hva hadde du gjort? Vanskelig dette her. Endret 14. januar 2014 av Dona Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Lurt å deaktivere "Finn min iPhone" , iMessage og iCloud før tlbakestilling. Endret 15. januar 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Dona Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Lurt å deaktivere "Finn min iPhone" , iMessage og iCloud før tlbakestilling. Jeg deaktiverte finn min iPhone og iCloud før tilbakestilling. Men de er jo aktivert igjen på den nye enheten. Tror jeg glemte å deaktivere iMessage før tilbakestilling. Bør jeg sette den opp på nytt som ny iPhone for så å tilbakestille iMessage eller er det nok å ha deaktivert iCloud og finn min iPhone på forhånd? Litt paranoid ja men jeg har jo hørt noen skrekkhistorier om salg av iPhone. Endret 15. januar 2014 av Dona Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hvis du har gjenopprettet den i Itunes, er den good to go, så lenge du ikke har lagt tilbake noen sikkerhetskopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå