itsBae Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, det kommer mye støy fra viftene i dataen.. noen som vet hvordan jeg kan få viftene til å gi fra seg mindre lyd? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Blåse de med luft! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hvilken vifte? Er det på en bærbar PC? Dette kan tyde på at det er mye støv inni PC-en din. Dette medfører at PC-en blir varm, og viften må arbeide hardere for å kjøle PC-en. Det kan også bety at du har noen tunge prosesser som kjører, og viften må øke hastigheten for å kjøle maskinvaren din. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Blåse de for luft, bytte vifter, bytte til vannkjøling, bytte til lyddempet kabinett. Noe du kan prøve... Lenke til kommentar
itsBae Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hvilken vifte? Er det på en bærbar PC? Dette kan tyde på at det er mye støv inni PC-en din. Dette medfører at PC-en blir varm, og viften må arbeide hardere for å kjøle PC-en. Det kan også bety at du har noen tunge prosesser som kjører, og viften må øke hastigheten for å kjøle maskinvaren din. Det er en stasjonær pc, og jeg føler at viftene står på maks selv om jeg ikke kjører noen tunge prosesser Lenke til kommentar
itsBae Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Blåse de for luft, bytte vifter, bytte til vannkjøling, bytte til lyddempet kabinett. Noe du kan prøve... Nettopp fått pc'en så jeg bytter nok ikke til vannkjøling med det først. Og hva mener du med blåse de for luft Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Det jeg mener er å blåse vekk støvet i viftene MED luft Lenke til kommentar
itsBae Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Det jeg mener er å blåse vekk støvet i viftene MED luft ahhh, kan prøve det Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Poste hva slags prosessor du har og hva slags vifte du har kan også hjelpe Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Trykkluft Ja, hva ellers skulle man ha brukt? Lenke til kommentar
itsBae Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Poste hva slags prosessor du har og hva slags vifte du har kan også hjelpe Prosessor: http://www.komplett.no/amd-fx-4350-black-edition/781152 Viftene er jeg litt usikker på, men det er iallefall de viftene som er standar i CM Storm Trooper. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Kjøp en viftekonttroller. Da kan du justere hastigheten, og da også støyen. Lenke til kommentar
itsBae Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Kjøp en viftekonttroller. Da kan du justere hastigheten, og da også støyen. det var en eller annen viftekontroller på kabinettet, men pc'en har vært sendt inn hos komplett og de har byttet led lysene der mens den var innsendt. så den kontrolleren ser ikke ut til å funke. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Kjøp en viftekonttroller. Da kan du justere hastigheten, og da også støyen.Det reduserer også effekten av kjølinga. Du kan eventuelt sjekke om det er mulig med ett program som måler temperatur. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Ofte er det de minste viftene som står for den værste støyen, derfor bør du koble av alle eksterne vifter så du kan se om det er skjermkortvifta eller cpuvifta som er synderen. Disse viftene er det ikke alltid mulig å regulere hastigheten på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå