BPremierLeague Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Skal ha en adaptasjons oppgave om Menn som hater kvinner boka og filmen til særemne. Som disposisjon til oppgaven skal jeg trekke fram en scene i både filmen og boka (lik scene). Tenkte å trekke fram voldtekt scenen, da denne er annerledes i filmen og boka, hvis jeg husker rett (?). Lisbeth Salander angriper jo vergen sin med en strøm"pistol", men dette blir ikke nevnt i boka.. Husker jeg rett? Høres det ut som en god disposisjon? Endret 1. februar 2014 av Dysfuncti Redigert inn førstepost etter at TS slettet innholdet. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Er det ikke en idé å lese boka igjen om det skurrer, i hvert fall det gjeldende avsnittet. Resultatet blir jo så mye bedre om det er friskt i hukommelsen Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Som Jahdu sier, les boka om igjen. Du kan også ta notater mens du leser, så vil både det å skrive disposisjon og det å sammenligne bok og film bli enklere, for da har du konkrete punkter å vise til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå