Derpine Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Håper der fins noen flinke Mac folk her :-) Jeg har Macbook Air med MAC OS X versjon 10.7.5 og har UTROLIG treigt internett. Jeg bruker både Firefox og Safari. Når jeg skal åpne en ny side tar det ofte mellom 30-60 sek. Jeg har selvfølgelig prøvd å restarte maskinen, fjernet alt av cookies o.l. Jeg har lest litt om dette, og funnet ut at det tydeligvis er et kjent problem. Alle de forum jeg finner om problemet bruker en annen versjon enn den jeg har, så det er litt problematisk å følge. Jeg har prøvd å endre DNS til 8.8.8.8 som de skriver. Har også prøvd andre DNS som 4.2.2.1 og 4.2.2.2 som andre har foreslått. Maccen har ikke noe virus, og er ikke treig utenom internettet. Selve internettet vi har her er der ingen problemer med heller. Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hva har du av utstyr? Kabel/trådløst? Noe info hadde ikke gjort noe............. Lenke til kommentar
Derpine Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Ups bruker trådløst. Der fins ikke TP inngang på Air. Har tatt en speedtest, og det funker fint. + vi har to mobiler og en anden bærbar PC som ikke er Mac som fungerer uten problem på det trådløse. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Så det er kun din MAC som har problemer? Prøv å oppdater driverne til nettverkskortet, og prøv å google "din MAC modell + din router + problem with slow speed" og se om du finner noe om problemet du har... Lenke til kommentar
Derpine Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Ja, det er den eneste mac vi har her. Det skal tydeligvis være et kjent problem som mange mac får etterhvert. Får ingen resultat på noe med modemmet mitt. er også ganske sikker på det ikke har sammenheng. Alt skal også være oppdatert som nettverkskortet. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er det nok MAC'en din ja, som sliter.... Du kan jo alltids høre med Apple... Lenke til kommentar
Derpine Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Har ikke helt tålmodighet til det. Tror ikke maccen min overlever den tiden det tar for deres support å svare. Hehe!! Hadde håpt noen inne her visste litt om DNS endring som er løsningen på diverse forum rundt omkring på nett når man søker på problemet. De bruker som sagt bare en annen versjon enn akkurat den jeg bruker, og da er det vanskelig for meg å følge det de skriver. Endret 14. januar 2014 av Derpine Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Er nok ikke DNS som er problemet her... Feilen ligger nok i enten OS eller dårlige drivere.... Du kan prøve å bruke IP adressen direkte i stedet for URL... VG.NO Lenke til kommentar
Derpine Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=358919 Her ser det ut til at det har vert en løsning for mange Men prøver å endre trådløs kanal på internettet nå for å se om det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå