slimjim1 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, Jeg har en Radofin Tele-Sports som jeg har lyst til å koble til TV`n. Men den har en antenneplugg av gammel type. Trenger jeg en adapter her, eller kan jeg koble på en vanlig rund antenne plugg(aerial) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 I utgangspunktet skulle det vært en adapter fra 300 ohm til 75 ohm. Men det ser ut som det ikke er riktig kabel i forhold til plugg. Ser ut som rund koaxkabel, og da er det pluggen som er feil. Og da kan du bare bytte plugg til vanlig rund antenneplugg. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Tror du det? Kan TVen ta skade evt? Det er koaxkabel Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er det bare å sette på riktig plugg. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Tusen takk for svar, da skal jeg teste det!! Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Får ikke inn bilde på tv. Ser ut som TVn ikke finner riktig frekvens. Søkte forbi og den kalrte å stoppe en gang. Så bildet delvis, men med skurr og rulling. Forsøkte å fin-tune, men fikk det ikke bedre. Nå klarer ikke søkefunksjonen å finne den igjen... Endret 14. januar 2014 av slimjim1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Kjenner ikke denne saken, men noen lignende maskiner har en justering på baksiden for å endre frekvens. Hvis denne har det, kan det kanskje hjelpe (hvis du har flaks). Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Ja, tenkte på tanken. At den har falt litt ut av frekvens over årene. Men denne har ingen slik innstilling. Kanskje inni på tuneren. Kan åpne og se.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå