enden Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Satte nettopp inn et nettverkskort i den nye maskinen, og nettet hopper ut og inn. Kablen rekker såvidt å "være ute" før den er "inne" igjen. Fryktelig irriterende... hk: abit IC7 nic: smc ez pci card 10/100 Maskinen er koblet til en sunsway switch, men de andre maskinene konlet til denne har ingen problemer. Prøvde å flytte nic til en annen pci slot uten resultat Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg hadde akkurat det problemet med min maskin, tilknyttet en Sunsway/ST Lab 8-ports switch. Nettilgangen hoppet inn og ut, og nettverkskabelen var ordentlig tilkoblet kortet. Da jeg inspiserte switchen, lyste samtlige LED'er konstant. Reboot hjalp ikke. Stakk til Komplett Data i Trondheim, der den ble anskaffet, og fikk byttet den i en CNet 8-ports switch. Konklusjon: Sjekk switchen. Dersom den fungerer, prøv å bytte til en annen port. Merket tidligere at port 8 enkelte ganger oppførte seg merkelig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Du ser om det er signal ved at en lampe på enttverkskort og switch lyser. Lyser det ikke sjekk kabling og drivere til nettverkskort samt at det er enablet ved hjelp av jumpere eller i bios Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hvis det er en 8-porters hub/switch og du plugger i port nr 8 er det ikke så rart at nettverket hopper ut av og til, den siste eller den første porten blir nemlig ofte brukt til up-link og hvis det da ikke er up-link, men en pc i denne porten klarer ikke huben/switchen å finne ut hva som er koblet der og da vil nettverket gå opp og ned.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 nope, alle lysene lyser riktig (4 ports). Har brukt samme switch, med samme kabel i samme port i laptoppen helt til jeg satte den i den nye stasjonære... (før det har den stått i gamle stasjonære i laaang tid). Ser ikke ut til at bruddet varer lenge nok til å påvirke web, men jeg har dokumenter og media på en server, og spilling av mp3 går til [et visst sted] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Kan det hende at porten er defekt? eller switchen blir overbelastet? Prøv å sett kabelen i hullet en annen maskin bruker og se om det hjelper, hjelper det er det noe galt med switchen. Ang upplink så kan man iallefall på min switch bruke den siden det er to porter relatert til det, en hvis du skal bruke nic (8. port) og en hvis du skal koble til en switch til (8. port dette også) og da sier det seg selv at begge ikke kan brukes samtidig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Kan det hende at porten er defekt? eller switchen blir overbelastet? Prøv å sett kabelen i hullet en annen maskin bruker og se om det hjelper, hjelper det er det noe galt med switchen. Ang upplink så kan man iallefall på min switch bruke den siden det er to porter relatert til det, en hvis du skal bruke nic (8. port) og en hvis du skal koble til en switch til (8. port dette også) og da sier det seg selv at begge ikke kan brukes samtidig. Nope, det hjalp ikke å bytte port... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Forsøk å endre hastigheten på nettverkskortet fra auto til 10Mb/Half duplex. Dersom plagene forsvinner kan det være krøll (ikke bokstavelig) på kabelen eller på kortet. Har vært borti noe tilsvarende selv (hva problembeskrivelsen angår), det viste seg at jack-kontakten i veggen (har lagt opp nett i huset) var løs, det var så vidt kontakt med loddingene på printkortet. Etter å ha byttet dette var alt i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå