Krozmar Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, jeg stusser litt over QoS konfigureringen på min ruter og lurer på om jeg har gjort dette korrekt. Slik ser det ut på konfigurasjonsvinduene: Jeg har som dere ser en Apple TV og min egen PC fysisk koblet til ruteren på ETH1 og ETH2. Men så har jeg også en snyltende nabo på ETH4 som jeg ønsker å nedprioritere til det maksimale, slik at selv om han prøver å laste ned eller opp noe og jeg spiller BF4 online eller ser på Netflix så skal han strupes ned og ikke få meg til å lagge eller slite med streamen. Men jeg er helt grønn på dette med DSCP Mark, og lurer på jeg skal velge her, og om jeg i praksis får en effekt ved bruk av QoS ved mitt behov. Ved nåværende konfigurering fungerer det iallefall ikke, da han fikk til og med ordinær nettsurfing til å gå treigt da han lastet ned ett spill. (Mest trolig på grunn av "høy" opplastingshastighet.) Kan være verdt å merke seg at jeg har knappe 8mbit ned og 0,5mbit opp. Per dags dato napper jeg bare ut kabelen som går opp til naboen når jeg føler nettet går noe treigt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå