*F* Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Som Topic sier, speilet på høyresiden av bilen falt helt plutselig av mens jeg var ute å kjørte, altså, bare selve speilglasset, ogge hele greia, bak speilglasset er det en sort plate, da jeg ikke ser noen spesifikk festeannordning regner jeg med speilglasset er limt på. Så jeg lurer på følgende: Hvor får jeg kjøpt speilglasset? Hvordan montrerer jeg, ev hvilken lim? Speilet er slik at speilglasset kan drie seg med motor, er også varme inni der slik at is osv smelter. Si i fra dersom bilder kan være nyttig. - Evelen Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Du får nytt hos merkeforhandler. Der vil de også kunne fortelle deg om du må bytte hele greien, eller om du kun trenger nytt glass. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Høres dyrt ut, er ikke dette noe som kan skaffes billig på ebay? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg har til flere biler kjøpt speil på ebay til knappe 200,- pluss en lav frakt. Da fikk jeg selve glasset, montert på en svart plastplate med 2 tynne ledninger på. Glasset er limt på plastplaten, som igjen er festet i midten med noen mothaker inn på et rundt sentrisk plassert feste. For å løsne den gamle plastplaten dreide jeg speilet (ved hjelp av knappene inne i bilen) til endes ene veien, slik at det var mulig å få tak i en ende av plastplaten. Deretter var det bare å dra den av. Satt "litt", men med litt makt uproblematisk å løsne med bare fingrene. Deretter løsne 2 flatpinn kontakter. Montering er omvendt; koble ledninger, trykke fast komplett speil. Vær obs at det er forskjell på venstre og høyre speil, og at bla.a. England har speil som er "omvendte" siden de har rattet på gale siden Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Godt poeng. PS: mener du at det er sannsynlig at selve varmen ligger i selve speilglassen? Tok noen bilder: Venstreside hvor speilet er ok: Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hmm, ble litt usikker nå, sitter ikke med et speil foran meg, så kan ikke svare på hvor kablene var festet. Men okkesom, søk etter speil til din bil på ebay, tipper du finner det til en grei pris. Det jeg kjøpte var ikke originalvare (var det Polen selgeren var fra?), men jeg klarte ikke finne noe negativt på noen måte. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Mulig du kan finne det du er ute etter hos et bilopphuggeri. Prøv f. eks. http://www.nbfbildeler.no Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 skal sjekke det ut prøvde ta av platen i dag, det var overaskende enkelt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 PS: mener du at det er sannsynlig at selve varmen ligger i selve speilglassen? Ja, varmeelementet er en folie med varmetråder i som er klistret fast på baksiden av speilglasset. Du trenger ikke tenke på pluss og minus ved tilkobling, polariteten er likegyldig her. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Sliter med å finne speil til den. "CMC 5D" heter bilen i følge manualen, dette finner jeg ingenting om på google. Her er hva NBF Bildeler sier om bilen: Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfoDetails.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=2700&Model_Id=2728&PartGroup_Id=27&Part_Id=3044&Storage_Id=129560579 ? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Det billigste og kjappeste du kan gjøre er å ta mål av hvordan speilflaten så ut (typisk med en utskåret papp-plate) og så ta denne med til en glassmester og be om å få et speil av ønsket kvalitet. Gjort dette selv, kostet meg under en hundrings (for noen år siden) og resultatet var helt topp. Pass bare på at glassmesteren får et godt "avtrykk" å jobbe ut ifra. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hva med noen av disse? http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Clip+on+right+heated+mirror+glass+plate+HONDA+CIVIC+01-05 Såvidt jeg klarer å se er speilene de samme fra 01-05, men du må selv finne ut hvilken variant speil du vil ha. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hva med noen av disse? http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Clip+on+right+heated+mirror+glass+plate+HONDA+CIVIC+01-05 Såvidt jeg klarer å se er speilene de samme fra 01-05, men du må selv finne ut hvilken variant speil du vil ha. Denne burde vel fungere da? slik jeg skjønner det følger den svarte plata med. http://www.ebay.co.uk/itm/Clip-on-right-hand-side-heated-mirror-glass-plate-HONDA-CIVIC-01-05-088RSHP-/370775627726?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AHonda%7CModel%3ACivic&hash=item5653f317ce Er orinalspeilet convex? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Vel, nå har speilet på venstresiden falt av, det valt på bakken og fikk en ubetydelig knusning på siden. Ingen problem egentlig, men nå er det EUkontroll snart så da må jeg vel bytte det uansett... Uansett, modellnummeret for høyrespeilet noterte jeg meg da jeg kjøpte det svindyrt for 5-600kr hos forhandler, dette nummeret var MIRROR SUB ASSY., R - 76203-S6D-G21. Nå skal jeg dog ha venstrespeil, noen som kan hjelpe her? Orker ikke betale blodpris Endret 9. juli 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå