ine. Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å velge ut et kompaktkamera. Har lest mange tester på nett, men det er likevel vanskelig å bestemme seg. Har aldri hatt kompaktkamera før, så tar gjerne i mot råd fra dere som har mer peiling enn meg. Kameraet vil hovedsaklig bli brukt ved reiser, skiturer og til å ta bilder av hverdagslige ting . Det viktigste er bildekvaliteten, herunder fine og naturlige farger. Også en fordel om den er enkelt å bruke. Prisen bør maks være på 4000 kroner. De jeg foreløpig har sett meg ut er: Canon Powershot G15 Canon Powershot G16 FujiFilm X20 FujiFilm X10Nikon Coolpix P7700 Er G16 å foretrekke fremfor G15? Og det samme med X20 fremfor X10? G15 og X10 er jo litt rimeligere og funker kanskje greit nok for meg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Panasonic LX-7, Olympus XZ-2, Canon S120, Sony RX100 og Sony RX100 II er noen du burde kikke på. Liker disse og Fujiene. Endret 14. januar 2014 av Trondster Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Alle kameraene som er listet opp her er gode og gir gode bilder. De har forskjellig størrelse og form, dermed kan det lønne seg å ta en tur i fotobutikk og kjenne på dem. Betjeningen varierer også, noen har søker i tillegg til skjermen, noen har bevegelig skjerm, noen har touch-skjerm. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Kan også anbefale Panasonic LX7. Det har imponerende blender 1.4 på vidvinkel 24mm, og 2.3 på 90mm tele. I tillegg har de nøyd seg med "bare" 10 megapiksel, så bildestøyen er under god kontroll. Auto-modusen er også svært imponerende i tillegg til at du kan kjøre manuelt om du vil lære deg litt fototeknikkk. Et meget godt reisekamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå