Gå til innhold

Hjelp til valg av kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å velge ut et kompaktkamera. Har lest mange tester på nett, men det er likevel vanskelig å bestemme seg. Har aldri hatt kompaktkamera før, så tar gjerne i mot råd fra dere som har mer peiling enn meg.

Kameraet vil hovedsaklig bli brukt ved reiser, skiturer og til å ta bilder av hverdagslige ting . Det viktigste er bildekvaliteten, herunder fine og naturlige farger. Også en fordel om den er enkelt å bruke. Prisen bør maks være på 4000 kroner.

De jeg foreløpig har sett meg ut er:

Canon Powershot G15

Canon Powershot G16

FujiFilm X20

FujiFilm X10
Nikon Coolpix P7700

Er G16 å foretrekke fremfor G15? Og det samme med X20 fremfor X10? G15 og X10 er jo litt rimeligere og funker kanskje greit nok for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kameraene som er listet opp her er gode og gir gode bilder.

De har forskjellig størrelse og form, dermed kan det lønne seg å ta en tur i fotobutikk og kjenne på dem.

Betjeningen varierer også, noen har søker i tillegg til skjermen, noen har bevegelig skjerm, noen har touch-skjerm.

Lenke til kommentar

Kan også anbefale Panasonic LX7. Det har imponerende blender 1.4 på vidvinkel 24mm, og 2.3 på 90mm tele. I tillegg har de nøyd seg med "bare" 10 megapiksel, så bildestøyen er under god kontroll. Auto-modusen er også svært imponerende i tillegg til at du kan kjøre manuelt om du vil lære deg litt fototeknikkk. Et meget godt reisekamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...