Gå til innhold

Skjer det noe på Switch -fronten snart?

G

Anbefalte innlegg

Noctua er et solid merke, og pleier å lage stillegående vifter. Det sagt er det begrenset hvor stille det kan bli, siden det alltid vil bråke litt å flytte mye luft med en liten vifte. Hvis den virker enkel å demontere kan det være verdt et forsøk; det er vel ikke snakk om alvorlig mye penger eller arbeid.

Du har rent ellers gått på et av de vanlige problemene med å kjøpe enterprise-maskinvare til hjemmebruk - de er tilpasset å stå i rack på serverrom, og der er kjøling mye viktigere enn støydemping. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det. Kjøpte bevisst denne switch'en selv om jeg var klar over at det ville følge noe støy med. Den står i en gang, så det er ikke den værste plasseringen når man kan lukke dører inn til denne gangen.

Jeg ville heller ha en god switch, enn å nøye meg med en passivt kjølt en som ikke kan måle seg..

Den har kun en vifte, selv om jeg har sett liknende modell avbildet med 2 tilsvarende små vifter. Den spinner opp ved start, og så spinner den litt ned. Det som er litt snålt er hvordan den ikke har en jevn dur, men den gir litt sånn øøhn øøhn brumming fra seg. Montro om en annen vifte ikke ville ha denne ekle singlelyden eller hva jeg skal kalle det. Eller om det er viftekontrolleren som driver og etterjusterer seg og danner et slikt ujevnt turtall på vifta?

Jeg har ellers utstyrt stikkontakten med en bryter, så jeg enkelt kan ta strømmen til hele sulamitten om natten. Sånn som en sikkerhetsforanstaltning i tilfelle det skulle bli viktigere med ro framfor drift. Alt beror jo selvfølgelig på hvor avansert nettverk og duppeditter som skal drives over denne. Jeg kan jo alltids kable utenom evt. rett i router på ting som må surre og gå. Får nesten se hva jeg velger å gjøre utav det etterhvert.

Fordelen med å ha det i gangen er at jeg enkelt kan patch'e om, uten å måtte krype opp på loftet. Ulempen er jo å ha for mye ting nede i rom man bor og lever i. Dersom jeg setter opp server, så skal den stå på loft. Det har jeg allerede kablet meg klar til.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...