Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Traktbryst operasjon, noen spørsmål

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 23 som var på Ullevål i dag og ble satt på venteliste for operasjonen! Men er litt skeptisk til noen ting som kanskje dere har peiling på.

Har noen dårlig erfaring med narkosen eller epiduralen? Har hørt skrekkhistorier om at man kan bli lam eller få kronisk hodepine og lignenede. Er det vondt å sette epiduralen eller blir det gjort når jeg er "borte"?

Har også lest at man må kolapse en lunge under operasjonen. Stemmer dette?

Og en ting til. De nederste ribbeina mine stikker litt ut og legen sa at disse KAN følge med ut slik at de blir mer utstikkende(spesielt siden jeg er "gammel"). Har noen opplevde dette eller opplevd at det gikk bra til tross for utstikkende ribbein?

Vet at dette er veldig individuelt men likevel greit å se hva andre har opplevd:)

Anonymous poster hash: 11f92...ab6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg ble operert for traktbryst i 2008. Tok ut stålspilene tre år etter. Husker ikke stort av bedøvelsen. Husker jeg fikk bedøvelse i ryggmargen, og det tok et par dager før jeg kunne komme meg opp av sengen etter operasjonen. Legen nevnte ingenting om mulig kollaps av en lunge, så vidt jeg husker.

Mine ribbein ble dyttet litt utover etter operasjonen. Det er dog mye bedre enn det var før, og jeg er fornøyd. Alt i alt gikk det bra for min del, var mye smerter etter operasjonen, men det tok ikke så altfor mange uker før det ble bedre. Du må nok forberede deg på å sove på ryggen etter operasjonen, da det gjør vondt å vri kroppen, og å ligge på sårene osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...