Orwandel Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg har akkurat satt sammen en ny PC (bortsett fra GPU, RAM og HD som jeg hadde fra før). Når jeg skrudde på strømforsyningen og prøvde å starte PC'en, skjedde det ingenting. Hovedkortet lyser heller ikke opp når strømforsyningen er skrudd på. Jeg er ute etter tips til feilsøking. Hvis det ikke er strømforsyningen som er defekt, hva annet kan hindre hovedkortet i å få strøm? Kan jeg ha koblet noe feil som vil gi samme resultat? Hovedkort: ASUS Maximus VI Hero Kabinett: NZXT Phantom 410 CPU: i5 4670K Strøm: Corsair RM 750W Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Du har koblet til startknapp? Du har brukt avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett? Du kan også finne ut om det er PSU som er gåen ved å koble fra alt bortsett fra en vifte eller noe sånt (vet at noen PSUer ikke likte null belasting, men det er kanskje ikke slik lenger) og kortslutt pinne grønn og svart med en binders eller tilsvarende. Slår PSU seg på da er det noe annet som hindrer den i å slå seg på. F.eks en kortslutning. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Kan være såmangt... Har du for eksempel husket å sette i begge ATX-kablene i hovedkortet? Det er en stor 24-pin, og en 8-pin ved siden av prosessoren. Har du husket avstandsskruene som løfter hovedkortet fra kabinettet? Har du prøvd å starte med kun "the basics"? Ta ut harddisker, grafikkort og la det stå i èn minnebrikke, og bruk den innebygde GPUen. Dersom det ikke funker, prøv med en annen minnebrikke. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Du har koblet til startknapp? Du har brukt avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett? Du kan også finne ut om det er PSU som er gåen ved å koble fra alt bortsett fra en vifte eller noe sånt (vet at noen PSUer ikke likte null belasting, men det er kanskje ikke slik lenger) og kortslutt pinne grønn og svart med en binders eller tilsvarende. Slår PSU seg på da er det noe annet som hindrer den i å slå seg på. F.eks en kortslutning. Kan være såmangt... Har du for eksempel husket å sette i begge ATX-kablene i hovedkortet? Det er en stor 24-pin, og en 8-pin ved siden av prosessoren. Har du husket avstandsskruene som løfter hovedkortet fra kabinettet? Har du prøvd å starte med kun "the basics"? Ta ut harddisker, grafikkort og la det stå i èn minnebrikke, og bruk den innebygde GPUen. Dersom det ikke funker, prøv med en annen minnebrikke. -Startknapp: check. -Stand-offs: check. -EATX12V (8-pin): check. -EATXPWR (24-pin): check. Kan dobbelsjekke at alle kontakter er ordentlig plugget i en ekstra gang. Har ikke prøvd å kobla fra ting ennå. Men kan en defekt HD eller lignende hindre at diodene lyser når PSU'en er på? (altså før selve PC'n skrus på) Skal teste å koble fra så mye som mulig, og så sjekke PSU'en hvis det fortsatt er dødt. Endret 14. januar 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Takk for hjelpen. Jeg fant ut problemet. Jeg dro i noen kabler, og de løsnet lett fra hovedkortet. Jeg var alt for forsiktig når jeg satt sammen PC'en, så kablene var ikke skikkelig festet. Etter litt rå muskelkraft, fungerer alt! Nå gjenstår bare drivere og andre software problemer som sikkert dukker opp Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Takk for hjelpen. Jeg fant ut problemet. Jeg dro i noen kabler, og de løsnet lett fra hovedkortet. Jeg var alt for forsiktig når jeg satt sammen PC'en, så kablene var ikke skikkelig festet. Etter litt rå muskelkraft, fungerer alt! Nå gjenstår bare drivere og andre software problemer som sikkert dukker opp Bra du fant ut av det 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå