Gå til innhold

Ros til komplett.no !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Må si meg kjempefornøyd med servicen hos Komplett.

 

Da de har 24timers leveringsgaranti (ikke på PC Bygg eller ting som ikke er på lager da selvsagt), så får man gavekort på kr 100,- om de ikke leverer tidsnok.

 

bnnoik.jpg

 

Bestilte noe mandagen, fikk det ikke før på Onsdag, som forsåvidt er greit nok. Men joda, 100kr skulle jeg få :)

Ikke mye, men 100kr mer en de hadde trengt og gi meg. Så +1 til Komplett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Må si meg enig her, men nå er jo det ikke så rart.

 

Komplett er jo veldig store, med både mpx og norek.no i ryggen.

Selv kunne jeg ønsket at komplett var greiere å bestilling også, å spesialbestille varer gjennom dem som de ikke normalsett selger er ikke enkelt, de nekter rett og slett i så si hvorfor de ikke vil kjøpe inn større utvalg.

 

Det trekker jo litt negativ, men ellers er åpenkjøp og reklamasjon positiv, slik er det ofte på elkjøp\lefdal samt expert også stort sett også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tja i de tilfellene der komplett velger eksterne service partner er jeg enig, at komplett er veldig lite kundevennlig i de tilfellene fordi:

 

  • Servicestedene blosser i forbrukerkjøpsloven.
  • Pleier ofte kun å bruke gi 2 års forbrukergaranti f.eks på mobil etc
  • Man må ofte være mellommann f.eks legge ut for reprasjoner + frakt, om komplett da nekter å betale 1000 kr reprasjon for 2 år gammel mobil eller laptop fordi det er for dyrt det vårt problem.
  • Fraktkostnader er umulig å unngå.

Forstår alvorlig talt ikke det kan lønne seg å reprarere noe til under 1500 kr uten å gå i tap. Da en reperasjon neppe vil koste mindre en 1000 kr.

Lenke til kommentar

Tror heller dette sier litt mere om personen som jobber der, en om komplett og dustin.

Muligens de får litt kjeft av sin leder/sjef etterpå.

 

Har mere erfaringer med litt vanskelige kundebehandlere, at man må noen tilfeller være litt kranglete for å bli enig om den beste løsningen. F.eks ved ekstern verksted sjekke priser slik at man kan avtale et verksted som er litt nærmere der man bor.

 

Som i mitt tilfelle under 1000 lapp pleier som regel elkjøp\lefdal være greie er som regel ikke lønnsomt med reprasjon så da har jeg ofte heller fått pengene tilbake eller gavekort. Selv om produktet er 1-2 år gammel. Men i det siste har komplett kun be meg å sende til ekstern service partner, antakelig for å ungå at folk ikke klager bare ved det er en tvil slik at kjøperen i større sansynlighet sitter med katta i sekken enten fordi 2 års garantien er utgått eller at det ikke er noe feil med produktet. Da må man som kunde som regel betale 500-600 kr bare for at en repratør skal se på en ting og ikke finne noe feil. Vil ikke kalle det god kundebehandling men slik er livet noe ganger. Innrømmer i dette tilfelle at mobilen jeg har bruker jeg ikke ofte men syns virkelig butikken skal svi litt penger om det er noe feil med enheten slik at jeg ikke betaler for noe som er søppel selv om mobilen ikke vil bli brukt så ofte lengere.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på dette temaet synes jeg også Dustin Home er meget greie. Hadde en HDD som laget litt lyd, kontaktet dem, og fikk en ny uten spørsmål. Den nye HDD-en feilet på en test, så jeg fikk enda en. Storfornøyd

Samme erfaring hos Dustin, fikk HDD som var defekt og kundebehandler bestilte opp ny til meg på dagen. Topp!

 

For komplett sin pluss, så fikk jeg vel 1 mnd gratis med TV2 Sumo helt random i posten. Ikke det verste og få det heller!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får slenge meg på denne!

 

Kjøpte en bygge pc for ca 2 måneder siden, da jeg mottok varen så virket det som transportselskapet hadde brukt esken som et fotball, den var sparket i stykker.

 

Når jeg kjørte opp pcen så fungerte ikke hdmi på skjermkortet... dette ble sendt inn og testet ok (de hadde planer om å sende det tilbake å fakturere meg) I mellomtiden så hadde PSU begynnt å lage ulyder så jeg gjorde et enkelt valg: benyttet meg av angreretten, dette gikk helt fint uten noe problem. Dette er lovpålagt så burde vel ikke gi "skryt" for akkurat det, men hadde mye telefonkontakt med komplett disse dagene å må si kundeservicen der er veldig god.

 

Merker at mange henger seg opp i at retursaker er keitette, at det må inn og testes osv.

Her fikk jeg et enkelt svar, kunder har fått forhåndsretur på varer før, kunde har ikke sendt inn "skadet" vare, noe som endte med rent tap for bedriften, så pga uærlige personer som utnytter systemer så ender vanlige forbrukere opp med et tungvint og kronglette system.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Slenger inn en gladsak jeg óg. Jeg hadde kjøpt en Wifi-repeater for å få bedre dekning i stua hos mamma. Etter en liten stund ble det imidlertid klart at repeateren datt ut i tide og utide (selv om repeateren mente signalkvaliteten var på 80%, noe jeg selv anser som veldig bra). Det ble sendt noen mail til og fra Komplett, der de anbefalte å sjekke med en annen ruter også. Da dette var gjort og repeateren fortsatt datt ut fikk jeg beskjed om at de hadde sendt en ny i posten og at jeg kunne kaste den gamle.

 

Så nå håper jeg på at den nye repeateren er stabil. Alt i alt har jeg kun hatt positive opplevelser med Kompletts kundeservice. Noe som har ført til at jeg handler mest der, selv om prisene enkelte ganger er litt høyere enn andre steder.

Tidligere har jeg også hatt en ekstern harddisk som sluttet å funke (hakk i plata, muligens min skyld), men fikk ny harddisk etter reklamasjon. Så, ja, jeg er også fornøyd med kundeservicen til Komplett

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan legge til flere glad saker da.

 

Kort 1, 7950 fra Asus, levert tilbake pga jeg ville ha mer kraft, Kort 2 Gainward phantom, Levert tilbake pga dårlig merke og løs plastikk på kjøleren. kort 3, 780 Classt, Levert tilbake pga dårlig til å klokke, Classy nr2, Psu brant opp skjermkort, Byttet det uten spørsmål, kort nr 5, Samme kortet hadde coil whine, Penger tilbake uten spørsmål. Også hadde jeg et Hk som ikke ble byttet, Men ble sendt tilbake og sjekket uten ekstra kostnader :)

 

Så har nok ``misbrukt`` komplett litt, Men så handler jeg nesten kun derfra.

 

er kun Di, Komplett, Dustinhome jeg handler på, Netonnet om det er merkbart dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...