SUSE and Pepsi Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei. Jeg kjøpte et PS2-spill fra eBay for noen uker siden, og når det i dag ankom fungerer altså ikke spillet. Det ble sendt fra Guernsey, og standarden er PAL. PS2'en vil liksom ikke lese spillet. Hva er det som skjer, disken er jo ikke ripet opp i det hele tatt! Noen som vet hvorfor det ikke fungerer? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 jeg har ikk epeiling, men smeller ut et long shot. Kan det være noe som heter regionsperre på disse spillene kontra konsollen du skal spille dem på? ta evt å google dette En annen ting er om det finnes uærlige folk der ute som kan sende deg tomme disker ? sikkert idiotisk tenkt, men man vet jo aldri Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Lenge siden du har brukt PS2en? Kanskje lasern er utslitt? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 jeg har ikk epeiling, men smeller ut et long shot. Kan det være noe som heter regionsperre på disse spillene kontra konsollen du skal spille dem på? ta evt å google dette En annen ting er om det finnes uærlige folk der ute som kan sende deg tomme disker ? sikkert idiotisk tenkt, men man vet jo aldri Han sier at spillene er av regionen PAL, det vil si samme region som i Norge. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Han sier at spillene er av regionen PAL, det vil si samme region som i Norge. Hva står det på coveret, eventuelt på plata? Skal stå i en liten hvit rektangel med sort skrift. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Hva står det på coveret, eventuelt på plata? Skal stå i en liten hvit rektangel med sort skrift. Ja, det står på plata. Det er det som er så rart. jeg har ikk epeiling, men smeller ut et long shot. Kan det være noe som heter regionsperre på disse spillene kontra konsollen du skal spille dem på? ta evt å google dette En annen ting er om det finnes uærlige folk der ute som kan sende deg tomme disker ? sikkert idiotisk tenkt, men man vet jo aldri Tenkte dette med regionsperre selv, men det står PAL på disken, PlayStation ble kjøpt i Sverige for noen år siden, så det burde heller ikke være noe problem. Virker også ulogisk at det er noe galt med laseren, siden andre spill som er ripete som **** fungerer som en drøm... Er da det mest logiske at det er noe galt med platen? Endret 14. januar 2014 av -SFKAD- Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Sikker på at platen er original da? Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hva er feilmeldinga du får opp? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Stapp plata i en PC og se om du får opp innholdet. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Hva er feilmeldinga du får opp? Tenk deg at du stapper et Xbox-spill inn i PS2'en. Da vil den liksom ikke lese platen, og trykker man på "browser" så dukker det opp en feilmelding hvor det står "disc reading error" eller noe i den duren. Sikker på at platen er original da? Jeg finner ihvertfall ingenting som skulle tyde på det motsatte.... Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Det er litt merkelig, fordi jeg hadde nemlig det akkurat samme problemet med det samme spillet for noen år siden, men med et annet spill og en annen konsoll. PS2'en ville da heller ikke lese platen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hvis PS2-en er kresen på platene så tyder det på at lazeren holder på å ryke. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hvis PS2-en er kresen på platene så tyder det på at lazeren holder på å ryke. Jeg har ikke fått intrykk av at den er kresen på platene, noen plater fungerer ikke, men da er de som oftest ripet opp. Dette er et unntak, og jeg har egentlig ingen anelse om hva som er galt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Har du en pc du kan prøve å lese platen i? Får du lest den der? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hvis PS2-en er kresen på platene så tyder det på at lazeren holder på å ryke. Lazzzzer! Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Har du en pc du kan prøve å lese platen i? Får du lest den der? Ja, og innholdet dukker opp der. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Regner med at konsollen ikke er modifisert (chippet)? Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Selv om dataene kommer opp på en pc så kan det jo fortsatt hende at spillet rett og slett er en feilproduksjon. Det kan skje med spillplater som alt annet. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Regner med at konsollen ikke er modifisert (chippet)? Hvor i landet bor du? Nei, det er den ikke. Jeg bor på Østlandet, i Hønefoss, for å være mer presis. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Regner med at konsollen ikke er modifisert (chippet)? Hvor i landet bor du? Nei, det er den ikke. Jeg bor på Østlandet, i Hønefoss, for å være mer presis. Ok, tenkte jeg kunne testet spillet her, og evt funnet ut hva som er feil osv, men bor ved Horten jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå