Hawkis Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Hei!Etter jeg hadde installert en windows update får jeg blue screen hver gang jeg starter maskinen. Virker som det er Realtek usb driver det er problem med. Googla litt rundt og fant ut at jeg måtte inn i registry for å fikse problemet. Jeg får ikke startet PC-en i det hele tatt - ikke i sikkerhetsmodus heller.Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Endret 14. januar 2014 av Mrhakhar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 http://winostips.wordpress.com/2011/08/10/rtstor64-sys-blue-screen-after-installing-update-kb2529073/ Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 http://winostips.wordpress.com/2011/08/10/rtstor64-sys-blue-screen-after-installing-update-kb2529073/ Har ikke noe system restore point da windows var nyinstallert. Noen måte å fikse dette på uten at PC-en må være på? Tenkte på å deaktivere driveren og evnt. reinstallere den fra minnepenn. Er det mulig uten at PC-en er på? Tenkte på command prompt etc. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Du kan jo prøve å starte i safe mode. (Sikker modus). Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Du kan jo prøve å starte i safe mode. (Sikker modus). Det har jeg allerde prøvd. Får samme blue screen da også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) For å endre registry må du ha en parallell windows installasjon på samme pc. Regedit og load hive . Du finner instruksjoner på nettet. Eks. første jeg fant http://poremsky.com/windows/how-to-open-a-registry-file-from-a-crashed-computer/ For å gjøre det litt enklere kan du midlertidig sette denne windows hd i en annen pc med windows 7/8. Du må på forhånd da vite nøyaktig hva/hvor i register filene du skal finne og endre. Du kan også starte med en windows startup repair DVD (eventuelt usb). Da for å prøve system restore. Men det å endre på installert driver blir håpløst. Da må du bruke den andre metoden. Endret 14. januar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Kan du starte PC'en fra DVD veller USB penn? Hvis du kan det, gjør det og når du kommer til Installer nå (regner med at du har norsk versjon) vinduet (skjermen) klikk på Reparer PC nede til venstre. Windows vil søke etter installert OS, vent til det er ferdig, og klikk neste. Deretter skal du velge Avaserte muligheter eller hva det nå heter på norsk. Nå skal du finne system symbolet eller ledetkst eller hva det heter. Når du har det vinduet oppe, skriver du: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\rtusbstor64.inf_amd64_neutral_fe0441a0db045ab6 og trykk enter, du skal da komme til den mappen, hvis den finnes. Deretter skriver du: ren rtstor64.sys rtstor64.sys.old Endret 14. januar 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Det chavalito sier funker selvfølgelig også hvis man ikke er avhengig av denne driveren for os boot. Kan forøvrig gjøre dette også med disken plassert i annen maskin (om du ikke har boot repair medie) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Tja, funker og funker, det kan jo hende at TS blir nektet adgang til den mappen og filen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Da tar man bare eierskap av den/de. Forutsetter da at man er administrator på gjeldende pc. Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Takk for svar alle sammen. Skal prøve det Chavalito sa Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Kan du starte PC'en fra DVD veller USB penn? Hvis du kan det, gjør det og når du kommer til Installer nå (regner med at du har norsk versjon) vinduet (skjermen) klikk på Reparer PC nede til venstre. Windows vil søke etter installert OS, vent til det er ferdig, og klikk neste. Deretter skal du velge Avaserte muligheter eller hva det nå heter på norsk. Nå skal du finne system symbolet eller ledetkst eller hva det heter. Når du har det vinduet oppe, skriver du: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\rtusbstor64.inf_amd64_neutral_fe0441a0db045ab6 og trykk enter, du skal da komme til den mappen, hvis den finnes. Deretter skriver du: ren rtstor64.sys rtstor64.sys.old Ikke noe hell her. Den fant ikke mappa. Installerer windows på nytt nå og får lage et restore point i tilfelle problemet oppstår på nytt. Det viktigste er uansett på D disken Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Da var BSOD-en tilbake. Har laget et system restore point. Denne har jeg restoret fra to ganger nå. Skrudd av automatisk oppdatering av windows update og automatisk nedlastning av drivere. Windows oppdaterer uansett og BSOD-en kommer tilbake. Noen som vet hvordan man nekter windows update å oppdatere helt? Skrudd av automatisk oppdatering i kontrollpanel. River snart ut håret. Frustrert som F... Endret 11. mai 2014 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Har du prøvd å stoppe (deaktivere) Windows Update service (wuauserv)? Finner den i Services under Administrative verktøy eller hva det nå heter på norsk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Approach her henger sammen med å kartlegge hva som skjer (hvilket vi ikke har) Hva er det som oppdateres automatisk som har med denne rtusb å gjøre. Er det kbxxxxx updates ,driver updates eller hva For å blokkere driver updates gjør du slik: http://support.microsoft.com/kb/2500967 Er den en bestemt KB du skal blokkere gjør du slik: http://www.ghacks.net/2010/08/11/how-to-block-specific-updates-in-windows-update/ Å slå av Windows update er ikke veien å gå. Fortell oss om utstyret ditt: hovedkort,laptop,Windows versjon m.m Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Acer predator G3610:Windows 7 UltimateIntel Core i7 3770 AMD Radeon HD 7870 2GB16GB RamSandy Brigde H67 (tror jeg) Edit: Restorer PC-en nå. Endret 11. mai 2014 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Takk. Da kommer det frem at for ACER enheter er det Cardreader som bruker denne realtek driveren. Du kan da (når du kommer inn på PCen igjen) bruke alternativ A over. Men det beste hadde vært kanskje å disable denne kortleser enheten i device manager om du ikke bruker den. Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Hei. Har nå restoret PC-en. Har gjort metode A før, men fikk fortsatt BSOD. Blir dette riktig? Har ikke noe kortleser i device manager. Vedlagt bilde er det jeg prøvde før som ikke fungerte. Har også endret på windows update instillingene. Hvilken update burde jeg holde meg unna? Endret 11. mai 2014 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hvilken update eller hva som endrer din rtusbstor64.sys vites ikke. Det må eventuelt letes frem i logger på din maskin (føre den restores tilbake m/backup) Angående device managed cardreader etc. syns det er litt rart.... for Enste realtek jeg fant via denne var audio og lan. http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers La inn Group = Desktop Series = Predator Produkt = G3610 OS =Windows 7 64bit Og listet opp enheter og drivere (2011) Usb device enheter er fra Etron og Renesas. Kanskje du skal oppdatere drivere. Det ligger en hardware detection utility der. http://global-download.acer.com/SupportFiles/Files/HWID/APP/HWVendorDetection.exe Det ser greit ut det oppsettet i skjerm bildene. Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Nå burde ikke problemet oppstå lenger. Takk til Syar2003 og Chavalito for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå