Gå til innhold

Dradonfly Cluster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Jan Erik.

Du vet selv hva du er "god for", og på det grunnlaget kan jeg forstå at du ikke er (like) fornøyd med alle bildene ... .

Men for de aller fleste "Akamere" er selv ditt dårligste bilde nærmest uoppnåelig, og jeg, - og sikkert svært mange andre, er fulle av beundring over dine kunnskaper og ferdigheter og nyter det bildematerialet du presenterer ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei,

Ja, det er nok litt fort gjort av meg å sette listen litt høyt noen ganger, hehe. :)

Jeg er av typen som studerer bildene mine vel og lenge i full oppløsnbing for å behandle de på best mulig måte, bit for bit.

Men på en måte tror jeg dette er bra også, for den dagen jeg blir helt fornøyd med bildene, har jeg stort sett nådd en grense hvor de ikke blir forbedret lenger.

I astro-foto, i motsettning til "vanlig" foto, er det "alltid" mer detaljer å hente fra motivet, så det er alltid potensialet forbedring. Selv Hubble er jo byttet for å forbedre bildene... :)

Lenke til kommentar

Hei,

Takker for tipset. Har sett på den linken der før, men føler ikke at jeg er på nivå med de gutta der, da de bruker betydelig bedre utstyr en meg, med astro-dedikerte nedkjølte CCD kameraer som ofte deler prisklasse med 1Dx, og gjerne kombinert med spesialfilter som koster tilsvarende hele oppsettet mitt, hehe.

Men det skader vel kanskje ikke å prøve alikevel... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...