JLocke Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Fikk en liten sak kalt NetLink 700B fra HomeNet. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Etter hva jeg vet, og har lest på homenet's sider, så sender de ut modemer i bridge modus, altså rene modemer vil jeg tro.. Har den bare 1 port? Hva sier routeren din når du har koblet den til modemet? Altså status, WAN IP etc.. Lenke til kommentar
JLocke Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Ja, den har bare én port. Tilkoblingsstatusen i routeren sier 0.0.0.0 på alt - ip, gateway, dhcp, dns osv. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du satt kabelen i rikitg port på routern a? Hvilket valg står routeren på under WAN? Automatisk/DHCP, Statisk, Dynamisk....? Ta noen screenshots av WAN og LAN og status sida i routeren din og post her... Mye lettere å se ting selv.. Lenke til kommentar
JLocke Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Fjernet. Endret 17. januar 2014 av JLocke Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Ikke noe relevant der egentlig, men vil gjerne se Internett-konfigurasjon sida di... Er vel der det er noe relevant i så fall... Men du er sikker på at du har koblet opp alt sammen korrekt? Lyser alle lampene på modemet? Har du prøvd å koble PCen din rett i modemet? Får du nett da? Ipconfig????? Lenke til kommentar
JLocke Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Sikker på koblinger, alt lyser grønt, og ja, jeg har forsøkt å koble begge pcer rett i modemet - uten hell. Jeg får bare tildelt en 169.xx.xx.xx-adresse. Internett-oppsett. Jeg har forsøkt statisk IP og alternative DNS-oppsett her også, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du snakket med HomeNet og hørt om det er noe feil med linja di? Koble fra alt fra modemet, unntatt kabelen fra veggen, og resett det... Vent til lampene er stabile igjen, og koble til en av PCene dine og prøv å ta en Reparer nettverkstilkobling... Lenke til kommentar
JLocke Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 De har hele tiden hevdet at alt er i orden hos dem, til tross for at dette skjedde over natten, tilsynelatende urørt, påvirket alle enheter i nettverket og fremdeles ikke fungerte selv etter at alt utstyret har blitt byttet ut og alle verdens manuelle konfigurasjoner har blitt prøvd ut siden denne tråden ble startet. Men nå har jeg fått beskjed om at feilen likevel skyldtes deres utstyr, og at det blir rettet opp i løpet av dagen ... Takk for hjelpen, i alle fall :-) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Men nå har jeg fått beskjed om at feilen likevel skyldtes deres utstyr, og at det blir rettet opp i løpet av dagen ... Ja, visste at det måtte være hos dem.... Når ikke nytt modem engang gir IP adresse, da må det være noe gæli hos ISP... Men bra det løser/løste seg da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå