Gå til innhold

Et innblikk på R-matte?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer bare generelt på hvor vanskelig R-matte er? Det er ikke akkurat et bra spørsmål, da det selvfølgelig varierer fra person til person. Men hva innebærer R-matte? Kan noen sammenlikne det med P, T og S-matte?

Hvilke kapitler og oppgaver må man gå igjennom?

Si hvis jeg får 4 i matte fra ungdomsskolen, ville det vært en dum idé å gå R matte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på dine arbeidsvaner og motivasjon. Jeg tror ikke det skal vøre noe problem så lenge du jobber med faget. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at hvor flink du er til å arbeide er det eneste som avgjør hvor langt du kommer.

Jeg hører selv til de som har naturlig annlegg for matte, men det førte til at jeg ikke gikk hverken arbeidsvaner eller rutine, og dermed ble matten stadig værre å holde følge med, uten å jobbe skikkelig med det. Men om du jobber jevnt burde det ikke være noe problem i det hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på dine arbeidsvaner og motivasjon. Jeg tror ikke det skal vøre noe problem så lenge du jobber med faget. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at hvor flink du er til å arbeide er det eneste som avgjør hvor langt du kommer.

Jeg hører selv til de som har naturlig annlegg for matte, men det førte til at jeg ikke gikk hverken arbeidsvaner eller rutine, og dermed ble matten stadig værre å holde følge med, uten å jobbe skikkelig med det. Men om du jobber jevnt burde det ikke være noe problem i det hele tatt.

This. Arbeidsvaner og motivasjon har alt å si. Det er også det viktigste man kan ta med seg fra VGS imo. Jeg var og er dessverre håpløs på begge enda, og lider av det kontra de som har det.

Lenke til kommentar

Hvis du mener den gruppen du hører til, at du egentlig er flink men lat, så går det dårlig, så er vel jeg i den gruppen. Men jeg har tenkt å skjerpe meg, forhåpentligvis. Du har tatt R matte?

Jeg gikk på skole når vi snakket om GK, VK1 og VK2. men ja, jeg har det som nå regnes som R matte. Gikk videre fra det til universitetet, og da gikk det skikkelig på tryne. Er vanskelig å starte fra scratch uten et fnugg av arbeidsrutiner eller noe og så prøve å innarbeide dette på universitetsnivå.

Og ja, jeg er i den gruppen som er naturlig flink i faget, men som er lat. Leksene ble jeg ferdige med på skolen, og resten av tiden gikk med til å tegne mens jeg venta på at læreren skulle hjelpe alle 2er og 3er folka.

Et godt råd er å start med det nå, og lær deg til å jobbe godt med leksene etter skolen. Om du skal videre på Uni eller høyskole (noe jeg regner med siden du tar R matte) så må du regne med at studiene er en 8-18 jobb :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde r1 i fjord og har r2 nå. Det eneste som teller er innsats, innsats og forståelse. Lærerne går ikke tilbake til en kapittel de har gått gjennom, de forventer at selv går gjennom og forstår det. Husk: Pensumet er stort, så man må være på hugget fra start, nytter ikke å finne på unnskyldninger som: " Jeg skal jobbe fra neste termin" osv. Full gass fra start av. heheh. Ikke glem at Matte r er morsomt og utfordrende og du lærer mye nyttig.

Lenke til kommentar

Du må lære noe nytt hver gang, altså tre ganger i uka (vanligvis). Men så lenge du gjør som du får beskjed om på skolen og bruker en time på leksene dine etterpå, så går det fint. Altså, hvis du har tatt T1 først, så er det omtrent den samme arbeidsmengden.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Hva vil 8-18 jobb si?

Forelesinger starter oftest 8 og går frem til 4 avhengig av timeplan. Så er det ofte lab/øvingshjelp med studass fra 4 og utover. Så da er du ikke hjemme fra skola før tidligst 18 på ettermiddagen, og så må du sikkert gjøre en del øvinger hjemme og:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...