Gå til innhold

Hjelp med økonomistudier!

Rezaldo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går sisteåret på vgs nå og har for øyeblikket realfag. Har/hatt følgende fag: S1,S2,fysikk1,fysikk2,kjemi1. Jeg har gått realfag alle 3 årene men jeg skal nå snart søke meg inn på universitet og jeg har veldig lyst til å bli siviløkonom. har sett litt på studiene på BI og har noen spørsmål. for det første kan jeg begynne med å si at jeg har et snitt på 4.2-4.5 avhengig av førstegangstjenesten som jeg skal ta. kan noen kort og presist fortelle meg veien for å bli siviløkonom. vet det grunnleggende med at det er 3 år bachelor og deretter 2 år master. Men hvordan er er studiene og er det utrolig vanskelig? Jeg jobber greit på skolen og har interesse for matematikk, ligger for øyeblikket mellom karakter 4 og 5 i S2. er det mulig å gå på BI i Bergen å bli siviløkonom? har veldig lyst til å studere i Bergen men i såfall hvordan studier skal man gå? Har hørt at man kan gå økonomi og administrasjon? trenger virkelig hjelp :)

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke prøve deg på nhh hvis du allikevel skal til bergen (og har karakterer til det, kjenner ikke til opptakskravet) kvalitetsmessig vil jeg ikke tro det er så stor forskjell, men man kommer ikke utenom skolepengene..

første 3 årene på NHH, så ta master i utlandet fordi du er drittlei bergen. suksess!

Lenke til kommentar

Jeg går siviløkonom på BI Oslo. Sivøk-studiet er et hardt og utfordrende studie som gir deg bred kunnskap om bedøk, samføk, jus, organisasjonsteori, matematikk etc.

Dette er studie som inneholder en langt større vanskelighetsgrad enn eks Ønonomi og administrasjon ved BI. Du må ha over 4,5 i snitt for å komme inn, kanskje også høyere.

Om du er motivert og forberedt på mye arbeid, så er det bare å søke, men vær forberedt på mye lesing og oppgaveløsing. Arbeidsmengden stiller store krav til deg som student!

Lenke til kommentar

Jeg går siviløkonom på BI Oslo. Sivøk-studiet er et hardt og utfordrende studie som gir deg bred kunnskap om bedøk, samføk, jus, organisasjonsteori, matematikk etc.

Dette er studie som inneholder en langt større vanskelighetsgrad enn eks Ønonomi og administrasjon ved BI. Du må ha over 4,5 i snitt for å komme inn, kanskje også høyere.

Om du er motivert og forberedt på mye arbeid, så er det bare å søke, men vær forberedt på mye lesing og oppgaveløsing. Arbeidsmengden stiller store krav til deg som student!

men jeg har ikke hatt noen økonomiske fag på videregående, tror du dette er en skikkelig bumper? eller går det fint? :)

Endret av Rezaldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...