Neckrick Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, lurer på om noen av dere har noen tips og råd om hvordan jeg kan bli bedre i Fysikk? Jeg ligger på en svak 5er og går 2.året. Nyttårsforsettet inkluder å få 6 i dette faget Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Prøv å les andre fysikkbøker enn bare de tørre skolebøkene. Jeg fant boka The Physics of Superheroes for noen år siden, den er skrevet av en doktor i USA, som setter all fysikken og reglene i en uvanlig kontekst, nemlig superhelter. Boka tar for seg masse kjente (og mindre kjente) superhelter og prøver å forklare hvordan eller hvorfor ikke superkreftene deres ville virke i den virkelige verden, med hjelp av fysikk. Jeg så boka sist på bokhandleren på Gardermoen flyplass i jula, så det er fortsatt tilgjengelig. Det er såklart også et par kapitler om kvantefysikk siden noen superhelter kan gå gjennom vegger og gulv Det er på ingen måte en barnebok, men skrevet på en intelligent og ganske morsom måte. Erstatter såklart ikke pensum, da han unngår å bruke formler så mye som mulig. Endret 14. januar 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Mitt tips er å regne så mye som mulig, samt gjøre kontrollspørsmål (teori) i slutten av hvert kapittel. Ikke bare pugge, men gå inn for å forstå. Å ta notater føler jeg er god hjelp, selv om jeg ikke nødvendigvis bruker de etterpå. Prøv å gjenfortelle teorien og forklare den selv. Hold foredrag for deg selv. Ofte er det slik at når man leser gjennom noe, så tror man at man skjønner det, men når man begynner å jobbe med spørsmål eller skal holde foredrag, oppdager man ofte hvor forståelsen ikke er god nok. Selv er jeg ikke noe naturtalent i naturfag, men fikk en sterk 4-er på muntlig eksamen etter å ha jobbet med faget intensivt i tre uker. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Anbefaler å løse oppgaver etter å ha lest teori. Kan også være lurt å prøve å finne noen eksamensoppgaver. Sett deg selv litt på prøve slik at du må jobbe for å få det til. Og sist men ikke minst prøve ut ting i praksis der det er mulig. Noen spesielle emner du "sliter" med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå