Gå til innhold

Innst. OS for første gang, to harddisker, nybygget pc

Anbefalte innlegg

Moderatormelding

Flettet sammen 2 tråder som skulle vært 1 tråd fra starten av.

Ellers må jeg anbefalle Aalsen å rapportere sånt i stedet for å "fikse" det selv ved å poste ting flere ganger :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=qMo8krAJd5Q

-Er det slik at hdd disken ikke vil vises i windows, at jeg må gjøre slik han gjør i videoen?

-Og gjør dere slik at pcen sjekker etter operativsystemet på den harddisken som det er innstallert på, slik at den ikke bruker tid på å sjekke de andre portene?

Hvis man setter ssd disken som boot priority 1, og windows crasher slik at man ikke får slått på, og man må bruke windows cd/usb for å fikse windows, vil den da lese denne? Spørsmålet er egentlig om windows må registreres og startes før den booter dvd spilleren, usb porter osv..

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Flettet sammen 2 tråder som skulle vært 1 tråd fra starten av.

Ellers må jeg anbefalle Aalsen å rapportere sånt i stedet for å "fikse" det selv ved å poste ting flere ganger :)

Will do :) Lærte nettopp hvor alle trådene mine vises (mine innlegg). Trodde de forsvant da jeg ikke fant alle under tråder på profilen min :p

Lenke til kommentar

-Er det slik at hdd disken ikke vil vises i windows, at jeg må gjøre slik han gjør i videoen?

Husker ikke, men det tar 2 minutter å åpne Diskbehandling så det er mulig.

-Og gjør dere slik at pcen sjekker etter operativsystemet på den harddisken som det er innstallert på, slik at den ikke bruker tid på å sjekke de andre portene?

Ja, OS-harddisken er først i rekkefølgen på mine maskiner.

Hvis man setter ssd disken som boot priority 1, og windows crasher slik at man ikke får slått på, og man må bruke windows cd/usb for å fikse windows, vil den da lese denne? Spørsmålet er egentlig om windows må registreres og startes før den booter dvd spilleren, usb porter osv..

Kommer jo ann på rekkefølgen du velger, denne kan du forandre når du vil. Jeg åpner BIOS og endrer rekkefølgen og setter CD-ROM først om jeg vil boote fra CD f.eks.

Nei, Windows må ikke 'registreres' noe sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...