Borgen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei Kjøpte en mobiltelefon av elkjøp fredag 3. januar med abbo. I og med at abbo ikke ble aktivert før den 7. januar brukte jeg den lite før det. Da jeg skulle lade telefonen den 8. januar merket jeg at laderen ikke gikk inn. Jeg dro da til butikken der jeg kjøpte den så fort jeg hadde mulighet den 10. januar. Fikk da beskjed om at dette må jeg betale for fordi verkstedet kom til å si at det var påført av meg uansett. Hva kan jeg gjøre her? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hvilken mobil er dette? De fleste mobiler blir i dag levert med en flat plugg(typisk micro-USB) som kun passer en vei. Dersom disse settes i feil vei, og deretter presses inn så vil kontakten bli ødelagt. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 En samsung galaxy s4 mini. Ja klar over det men her ser man at pluggen er skakk. Fikk den aldri inn. Problemet er vel at det er vanskelig for meg å bevise at jeg ikke har gjort det men er utrolig frustrerende å evnt bli belastet for en produksjonfeil. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Var mobilesken forseglet når du åpnet den? Evnt andre tegn til at den har vært åpnet/brukt før? Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Forseglet ja, ingen tegn på åpnet fra før Lenke til kommentar
Sturle Johansen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, vet ikke om dette kan hjelpe deg i saken men dersom du senere skulle ha fått problemer med Elkjøp og garanti så vil jeg sterkt anbefale deg å kontakte TV2 Hjelper degs facebook-side. Sender du de en privat melding her så vil de hjelpe deg så godt de bare kan ved å si hva du faktisk har krav på og selvsagt hva du eventuelt må betale i en sak mellom deg og elektronikkbutikken. Har selv gjort det hele 3 anger da de fullstendig nekter å ta inn en 1 1/2 år gammel Macbook med alvorlige heteproblemer. Elkjøp er virkelig dessverre ikke alltid like gode som det de gir seg ut for å være. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Men siden salget er under 6 mnd gammelt, så er det vel butikken som må kunne bevise at trådstarter selv har ødelagt telefonen. Jeg ville ihvertfall reklamert på feilen. Og om butikken/verkstedet ønsker å ordne opp, så ville jeg selvsagt sendt inn et klageskjema til forbrukerrådet. Tipper det blir veien å gå... Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Slettet pga. jeg ønsker ikke mer gjeld! Endret 15. januar 2014 av Skrueduck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå