Kontorpult (Øystein) Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Knuste nylig iPaden min, hadde den bare i sekken i en times tid, tok den opp, så var den bare knust. Leter etter ny skjerm og vil bytte selv. Er denne grei? http://ebay.com/itm/281186849040?nav=SEARCH&sbk=1 Noen som vet om billige steder å bestille bare skjerm? Tips angående bytte av skjerm selv? Takker og bukker for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Sturle Johansen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hei, KontorPult. - Personlig så vil jeg si at siden ser betryggende og seriøs ut og at det bare er å bestille den dersom du er helt sikker på at ikke du vil spandere på deg en skjermbyttetime hos noen i Norge. Det er jo et stort og ganske så bra samt trygt marked for dette i landet blitt. På Finn.no, finner du de beste prisene og produktene. De vil koste mer enn de 150 kronene Ebay-skjermen koster, men alt i alt så kan det være verdt det da du muligens får et bedre produkt og gjennomført jobb dersom du ikke har gjort det før. Husk forresten også at både retur- og bytterettgarantien går ut dersom du fikler med iPaden på egenhånd. Dette gjelder for så vidt også dersom du leverer den inn til en privatforhandler for bytting av skjerm. Jeg tror forresten at en vanlig norsk skjerm-byttejobb fra Finn.no vil koste i underkant av 700-800kr. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 iPaden runder vel 3 år om litt, om jeg ikke husker feil. Liker å fikle med ting å prøve ut, det er uansett uaktuelt å bruke 1000kr på skjermbytte, da kjøper jeg heller en ny iPad. Og som jeg tenker; Hadde vel ikke hatt en iPad med uknust skjerm uansett om jeg hadde fikset den eller ikke. Om det blir mislykka så hadde jeg uansett ikke hatt den iPaden med uknust skjerm. Har flere i familien som har litt peil på dette, så blir nok ikke noe stort problem Lenke til kommentar
Sturle Johansen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 iPaden runder vel 3 år om litt, om jeg ikke husker feil. Liker å fikle med ting å prøve ut, det er uansett uaktuelt å bruke 1000kr på skjermbytte, da kjøper jeg heller en ny iPad. Og som jeg tenker; Hadde vel ikke hatt en iPad med uknust skjerm uansett om jeg hadde fikset den eller ikke. Om det blir mislykka så hadde jeg uansett ikke hatt den iPaden med uknust skjerm. Har flere i familien som har litt peil på dette, så blir nok ikke noe stort problem Ok, da høres det da veldig så fornuftig og lurt ut. Da vil jeg anbefale deg å prøve det ut! Skjermen er jo heller ikke dyr så det er jo bare å forsøke. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Bruk mytrendyphone i stedet for ebay. Er vell billigere frakt ra mytrendyphone tipper jeg, men du må jo så klart betale toll slik som med alt mulig annet Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Bruk mytrendyphone i stedet for ebay. Er vell billigere frakt ra mytrendyphone tipper jeg, men du må jo så klart betale toll slik som med alt mulig annet Er du sponset av mytrendyphone eller? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Ingen toll under 200kr, og gratis frakt på det produktet Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hvis du får det på ebay uten frakt, uten toll så er det jo helt klart der det lønner seg å handle fra Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Nå må man vite at digitizer ikke er selve LCD displayet, bare belegget/glasset utenpå selve displayet.. som er touch følsomt. Bare så du vet det 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Klar over det. Må åpne opp ytterglasset for å sjekke om lcd displayet er knust også Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Nå må man vite at digitizer ikke er selve LCD displayet, bare belegget/glasset utenpå selve displayet.. som er touch følsomt. Bare så du vet det Digitizer sitter faktisk på innsiden av glasset, bare for å pirke. 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Med en hårføner og div. Utstyr fikk jeg opp skjermen, og lcd er ikke knust Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Har sett litt nærmere, og har klart å kutte ledningen for lydknappen og rotasjonslåsen. Var grusomt forsiktig med det, men var vist ikke forsiktig nok.Vil dette ha noen annen invirkning enn at knappene ikke fungerer? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Så nærmere på dette, og fjernet begge knappene + Ledningen fra knappen og inn i selve iPaden. Da skal vel det problemet være løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå