hodno Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei, Noen som har prøvd 3D briller? Har lest noen gode reviews på disse men jeg vil gjerne høre om noen av dere har erfaring med 3D briller. For meg er det F1 spill som gjelder. Ta en titt på linken under og si hva dere synes. Prisen på disse er rundt 500 kroner. http://www.edimensional.com/ Lenke til kommentar
Testo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 jeg prøvde noe elsa briller engang og det var rått... spilte unreal. det eneste var at man ble noe sliten i øya. men spill opplevelsen ble rå tøtt. men pass på at du har et skjermkort som støtter det. det er jo et par år siden nå men... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg fikk med noen slike 3dbriller til det forrige skjermkortet mitt, og det funka ok egentlig. Men var litt slit da de måtte stilles inn inviduellt for nesten hvert eneste spill, men når det var reiktig instillt ble det ganske artig og spille. Det var også forskjell på forskjellige spill, bl.a. UT, quake og 3DMark(!!!) funkerte det veldig bra, mens hl/cs, nfs5 og thief2 (mf.) var det fra laber effekt til ubruklig. Kan dog ikke si noe om de brillene du har vurdert. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 3d briller høres spennende ut... er det noen norske forhandlere? høres ut som et julegavetips... Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ser du bare gjennom brillene og kan se hvor som helst eller ser du bare gjennom brillene og på skjermen slik at brillene forvrenger skjermen til å bli 3d-mensjonal? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er ikke sånne briller som du ser på film hvertfall (solbriller nesten)..jeg prøvde et sett med 3d-briller for ikke så lenge sida, det var ganske ekkelt, for de var veldig tunge. Trykte veldig over nesa. I tillegg ble jeg ganske kvalm etter ei stund, og det klør i øynene ganske fort. Er definitivt ikke teknologi for å bruke over lange perioder i slengen. Hvertfall ikke slik de er nå, stort sett bare en gimmick. Ikke særlig brukendes. Og 3d-briller til 500kr kan du neppe vente deg all verdens med komfort av. Det kan vel sammenlignes med å kjøpe solbriller til 19,90,- på Shell, imot å kjøpe killer loop briller til 2500,- hos en optiker. Man ser ikke gjennom brillene, de er helt lukket. Det er bare 2 små skjermer inni som veksler kjempefort mellom å vise på høyre og venstreøye, slik at man får en slags 3d-effekt utav det. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er ikke sånne briller som du ser på film hvertfall (solbriller nesten)..jeg prøvde et sett med 3d-briller for ikke så lenge sida, det var ganske ekkelt, for de var veldig tunge. Trykte veldig over nesa. I tillegg ble jeg ganske kvalm etter ei stund, og det klør i øynene ganske fort. Er definitivt ikke teknologi for å bruke over lange perioder i slengen. Hvertfall ikke slik de er nå, stort sett bare en gimmick. Ikke særlig brukendes. Og 3d-briller til 500kr kan du neppe vente deg all verdens med komfort av. Det kan vel sammenlignes med å kjøpe solbriller til 19,90,- på Shell, imot å kjøpe killer loop briller til 2500,- hos en optiker. Man ser ikke gjennom brillene, de er helt lukket. Det er bare 2 små skjermer inni som veksler kjempefort mellom å vise på høyre og venstreøye, slik at man får en slags 3d-effekt utav det. de jeg hadde var av typen se igjennom, det brillene gjorde var at de justertet glasset veldig fort(synes huske at det var 120 ganger i sekundet eller noe slikt), samtidig viste skjermen et helt forvrengt bilde(regner med at skjermen viste flere bilder samtidig paa skjermen og at brillene skillte ut bildet til hvert glass eller noe slikt). Kan hende at noen f[r vondt i hode av det, men tror nok de fleste takler det. Men n[ kan det da hende at vi snakker om to forskjellige teknologier, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Uansett får du ikke mye kvalitet for 500,- når de dyreste settene koster mange tusen. Sånt som bundles sammen med grafikkort er bare billig, ukomfortabel plastikkmøkk hvertfall. Vet ikke om noen som har fått sånne "gratisbriller", som har brukt dem i mere enn 5 minutter og kasta dem bort. Lenke til kommentar
bassej Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei! har bare prøvd medfølgende briller(asus).ble uvel ganske raskt.føltes som om jeg ble bilsjuk.... er ikke sikkert det er slik for alle... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hadde 3d Briller fra ELSA en gang i tiden. Det var ganske gode briller. Ikke så plastikfølese. Videre fikk jeg 3D briller med Asus kortet mitt og det var noe av de verste jeg har prøvd. Finnes ikke dynamikk i utformingen what so ever. Har ellers ikke prøvd 3d briller da. Lenke til kommentar
Runner Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har akkurat disse brillene...måtte jo teste dem og kan si at jeg ble positivt overrasket på en måte. Brillene var veldig behagelige å ha på seg, de veier ikke stort mer enn et par solbriller. Drivere fulgte med CDen så det var bare å installere disse. Ligger nye drivere på hjemmesiden til ED også. Jeg har først og fremst testa dem i Ghost Recon og Raven Shield, og det gav utvilsomt en dybdefølelse uten like. Når du har våpnet i RvS foran deg er det nesten som du har det klart i skuldra faktisk. Så virkingen og komforten var behagelig. Det som jeg ikke likte helt var at datamaskina i praksis må tegne bildet to ganger på skjermen for å få frem bildet, noe som gjør at fps går ned til omtrent det halve. Dette gjorde at maskina mi ikke hang helt med og jeg fikk fps under 30 det meste av tiden. Skjermen min klarer også bare 85Hz ved 1200*1024 så blir en slags flimring ved bildet som er noe ubehagelig. Så man burde nok hatt en 100Hz for å virkelig få topp bilde. Review på Ghostrecon.net Rocky har også testet disse brillene i review ovenfor, og har blant annet testet dem i Nascar. Du burde ta en kikk på dt han sier også. Og her er hva som ellers blir sagt: "After going through about 20 different games, my feelings ... have not changed. Racing games look impressive, and flight simulator 2002 looked incredible. These glasses make PC games fun again and ... It takes a lot to impress me, and this product really did." From Techspot. "I’d say if you want 3D, then these glasses are the best thing on the market, hands down" "Ghost Recon comes alive with the eDimensional glasses. The characters become amazingly real, as if you could reach out and touch them, and the way their eyes actually blink and move around makes it even more spine tingling. This is a sight to see, no doubt. Out of all of the games that I tried with the 3D glasses, Ghost Recon was the most impressive." From Elited "If you think Morrowind is realistic looking now, wait until you have seen it with the 3D glasses. It appears as if you could actually touch the roughness of the trees, run your hand through the cool water" From Elited "I am truly amazed at not only the quality of the glasses, but the 3D virtual world they have created on my monitor. Gaming has never looked so good." From Elited "I can honestly say that I've never seen anything like it; it's simply amazing" simracingworld "The game is literally transformed" simracingworld "I have never felt so immersed and "part" of the game that I've been playing before wearing these glasses" simracingworld "I was instantly amazed" overclockersclub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå