Gå til innhold

[Løst] Problemer med reinstallering av W7

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå forsøkt å reinstallere og formatere alt som var på min lillebrors laptop (samsung chronos 7 series). Alt går helt fint frem til datamaskinen må startes på nytt etter installasjonen. Når windows er ferdig med å "pakke ut, installere" så må den startes på nytt, da kommer jeg bare tilbake til installeringen. Har sjekket i bootpri så er HDD først. har og prøvd å boote uten å ha i USB minnepennen. Det som skjer da, er at det ser ut til at den prøver å boote, og deretter så bare slår den seg av og fortsetter slik.

Hadde og problemer med å få installert i begynnelsen, men dette løste seg da jeg slettet alle game partisjoner, og lagte en ny.

Har prøvd å gå i reparer datamaskin menyen som kommer, men da kommer det opp at ingen feil er funnet.

prøvde og en command: bootrec /scanOS, da kom det opp antall identifiserte windowsinstallasjoner:0

hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tidligere hatt suksess med å installere Windows 7 fra minnepennen?

Windows 7 setup støtter ikke USB3 uten at du legger inn drivere. Hvis maskinen ikke har en USB2-port, sjekk UEFI (BIOS) om det finnes en "legacy" innstilling.

Har også opplevd trøblete disker, det har jeg løst med diskpart clean.

Har ikke lest alt på linken du fant. Ser ut som en trøblete prosess, men du har iaf. en oppskrift med tips :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

fant en oppskrift med en som hadde et lignende problem, og prøvde følge denne.. http://arktronic.com/weblog/2012-08-05/how-do-clean-install-windows-7-or-8-samsung-chronos-laptops men fikk det ikke til. gir opp nå og går til butikken :p

her er forsåvidt det jeg prøvde:

Here are the approximate steps I took to get everything working again:

1. Boot off the Windows DVD or USB installation media
  2. Choose the "Repair" option, and the command prompt afterwards (the way to get there is different between Windows 7 and 8)
  3. Type in diskpart to get into the partition tool
  4. Use the commands list disk and list part to determine which disk is what. For me, Disk 0 was the HDD and Disk 1 was the SSD. The following instructions assume this
  5. Select the HDD: sel disk 0
  6. Delete all partitions on it: clean
  7. Create a 100MB partition for Windows 7 (change to 350MB for Windows 8): create part primary size=100 (orsize=350)
  8. Format it: format fs=ntfs quick
  9. Assign it a letter: assign letter=f (if F: is in use, pick another one. Use list vol to see all volumes and their letters)
  10. Create a partition that fills the rest of the disk: create part primary
  11. Format it and assign it letter "C", as above
  12. Reboot back into the Windows installation media and install Windows into the large partition that was just created
  13. Again, reboot into the Windows installation media and go into the repair command prompt
  14. Use diskpart's list vol and assign commands to ensure that both the boot partition (F:) and the Windows partition (C:) still have drive letters
  15. Select the boot partition (sel part 1) and mark it as active: active
  16. Exit diskpart and type in: bcdboot c:\windows /s f:
  17. Reboot and you should be good to go!

ved trinn 16 får jeg bare feilmeldingen "det oppsto en feil ved forsøk på å kopiere oppstartsfiler" uansett hva jeg prøver :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...